Trening og utstyr

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg skal begynne å trene via fedmepoliklinikken og målet er å nå 70 kg innen 1 år er 100 kg nå.

Men burde jeg ha noe treningsklær?

Nå har jeg sånn baggy joggebukse og vanlige singletter. Akkurat nå.

Har ikke noe sko eller treningsklær ellers.

Er det best med treningsbh? Hvilke typer? Med eller uten spiler ogsv.
Jeg synes det er ubehagelig at det blir klamt mellom brystene.

Tips til sko eller andre ting jeg bør ha? :)
 
Et par gode sko og en god bh av et slag ville jeg satset på. Men det er ikke et must å stille i fult outfit ;) bruk det du har, husk at du skal ned mye. Dermed blir det behov for nye klær etterhvert:)
 
Gode sko og god bh ja, som nevnt over her, det bør du ha helt fra starten. Ta deg råd til skikkelige sko (gå på sportsbutikk og få veiledning så du får riktige sko til foten og til ditt bruk), det er alfa omega altså :) og støtte til brystene for å unngå ryggplager. Uten spiler er vel mest vanlig på treningsbh. Det finnes noen typer som "skiller" brystene litt har jeg sett, da slipper du kanskje at det blir så klamt.

Ellers er det overhodet ikke viktig hva man har på seg, så lenge det går an å bevege seg i klærne. Det viktigste er å komme i gang, så finner du fort ut om du trenger andre klær. Jeg synes joggebukse fort blir for varmt på trening, så jeg bruker tights :)
 
Fine treningsklær kan være god motivasjon. :) Du kan jo kjøpe etter hvert hvis du finner noe du har lyst på. :) Men gode sko er en god investering. :)
 
På vårt treningssenter må vi bruke innesko. Så om du ikke har det, hadde jeg kjøpt noen gode sko til det.
Jeg bruker treningsbh. Den kjøpte jeg etterhvert. Å jogge med vanlig bh var noe skikkelig drit fant jeg fort ut. Har bare kjøpt en på cubus jeg da. Og syns den er veldig god (og billig) :p Den holder de på plass.

Jeg har kjøpt meg treningstights. Syns de er mer behageligere å trene med en varme baggy joggebukser. Finnes så mange kule. Finnes alltids salg en plass :p Om man leter godt nok.
Men det er ikke must. Er nok mer smakssak det på folk. Ser mange som trener i baggy joggebukse på vårt.

Om du hører musikk gjennom mobil, anbefaler jeg å kjøpe noe å ha den i. Sånn man fester på armen evnt :)

Mye kan kjøpes etterhvert, om du ser behovet melder seg. For ingenting er ett must egentlig.

Syns jeg hørte på radioen. 21 dager. 21 dager for å komme inn i gode vaner og holde de :)

Lykke til ! :D
 
Jeg merket at ubehaget under puppene ble bedre etterhvert som jeg ble i bedre form. Nå som det er så varmt så blir jeg ille svett uansett da.
På Løplabbet har de gode sko. Der sjekker de føttene dine og gir deg sko som passer deg.
Jeg kjøpte sko til 1500 der. Verdt pengene! Jeg gikk i dårlige vintersko i vinter, og gikk på meg betennelse. Ikke godt!
 
Du bør ha gode sko. Ellers kan du bruke det du føler deg komfortabel å bevege deg i.
 
Som de andre sier, gode sko og bh! Så kan resten komme litt etterhvert, kanskje som en belønning til deg selv når du begynner å gå ned i vekt :)
 
Har dere forslag til gode sko eller bør jeg bare stikke innom xxl og få de til å finne noe til meg?
 
Back
Topp