Trening- og turtøy

Kenguru86

Flørter med forumet
Noen som har sett billige og bra sider som har treningstøy/turtøy for gravide? Alt begynner å bli litt trangt her..
Har funnet turbukse fra Stormberg, men synes 799,- var litt mye. Samme med treningstightsen fra 2XU til 1199,-

Første gang jeg var gravid brukte jeg min vanlige turbukse med en hjemmelaget strikkløsning på knappen, men magen er allerede såpass mye større denne gangen at jeg ikke tror det kommer til å funke. Stormberg er de eneste jeg vet om som har skikkelige skallklær til gravide. Har tenkt å kjøpe den buksa selv etter hvert, og det er jo veldig rimelig i forhold til f.eks Norrøna eller Bergans, selv om den har litt begrenset «levetid», da. Vi er uansett såpass mye på tur/utendørs at jeg synes det er verdt det.
Til trening kjøpte jeg etter hvert en billig treningstights på HM, ikke spesielt til gravide, men jeg tok bare en størrelse større enn vanlig, og den fungerte helt fint. Har noen singleter fra Kari Traa som er ekstremt elastiske, og som gikk fint over magen hele veien, og så lånte jeg også t-skjorter av mannen.

800 kroner er jo billig for ei turbukse. Men for så kort bruk er jeg enig i at det er den dyr investering... Jeg kommer til å se etter noe brukt [emoji14]

I de forrige svangerskapene mine har jeg brukt tøy jeg har fra før, bukse med strikk på knappen som Remy beskriver, og vanlig treningstights men med en litt lang elastisk treningstrøye over. Da magen ble veldig stor på slutten, lånte jeg ei vanlig turjakke i noen størrelser over min vanlige.
Jeg har aldri tenkt over at det finnes eget gravid-turtøy [emoji4] Jeg kommer nok ikke til å kjøpe turklær hvis ikke jeg kommer over noe billig brukt, men det virker jo deilig med gravid-tights [emoji4] (men ikke til 1200,- ).

Jeg fant akkurat Stormberg sin gravidbukse pent brukt til under halv pris! Synes den virker litt stor i str, men kan hende den sitter bedre etter hvert. Er strikk man kan stramme i linningen og bra str på stoffet man drar over magen! Sist jeg var gravid fant jeg noen "yogabukser" på HM med en veldig bred linning som jeg brettet opp i stedet for å ha dobbel, perfekt for trening og kos nåde under og etter svangerskapet. Vet dessverre ikke om den finne enda.

Back
Topp