Trening og treningstøy?

Fru Novia

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Hei, er det noen som har tips til treningstøy, alle treningstoppene er jo så korte i modellen??
Jeg går mest på spinning, men prøver å holde maxpulsen rundt 80-85%. Hvordan gjør dere andre det?

Jeg er 1,79 m, og har aldri kunnet gå med vanlige treningstopper. Jeg bruker topper fra butikker som h&m og Vero Moda. Ikke treningstopper, bare en vanlig t-skjorte liksom...

Jeg trener helt likt som før jeg ble gravid, bare klarer ikke å løfte beina like høyt, og klarer ikke å jogge. Men trener step og zumba som regel. Blir veldig andpusten, men tenker ikke noe over hvor høy pulsen er.

Trener i lange singleter/tunikaer som jeg ikke er redd for lengre;-) Zumba og spinning her også! Pluss at jeg bruker ei mammabukse i bomull, en kort modell kjøpt på Ellos faktisk;-)

Kjenner til problemet med at treningstopper er så korte og fatter ikke hvorfor. Vil ikke at magen skal synes om jeg strekker meg jeg:P Men nå som jeg er gravid løser jeg det med belly band (http://www.expectingcomfort.com/belly-band.html) som jeg bestilte på HM sist. Er ett tøystykke på 15-20 cm som jeg har over buksen og under toppen og da dekker det den delen av magen som ikke dekkes av vanlige topper. Man skal jo unngå å bli overopphetet når man er gravid så på kondisjonstrening foretrekker jeg treningstopper i dry fit og sånt fremfor bomullstopper siden de transporterer bort svette.Trener man i bomullstopper og svetter må kroppen bruke mye mer energi på å regulere tempraturen enn ved topper som er beregnet til kondisjonstrening:)

Jeg trener spinning, styrkeprogram spesialttilpasset gravide, vanntrening for gravide og skal begynne med yoga igjen nå:)

Back
Topp