Trening og sunt kosthold

Preggismednr2

Flørter med forumet
Noen her som har tips til trening jeg kan drive med når jeg er gravid?
Jeg har gått ned 3 kg de siste to ukene selv om jeg tydeligvis har vært gravid og dette er kun fordi jeg har endret livstil. Det kan jo ikke være farlig nå som jeg er gravid? Jeg spiser nok og får i meg nok kalorier, jeg spiser bare ofte og mindre enn hva jeg pleide ( da spiste jeg helt ekstremt til hvert måltid. )
Jeg skal bli flinkere å gå turer og sykle litt på treningsykkelen her i stua!

Jeg har alltid vært fan av styrketrening - typ "bodyfitness" stilen. Dette har jeg lagt mer eller mindre på hylla nå som jeg er gravid.Her er det fokus på avspenning, styrke av kjernemusklatur og noe mer dynamisk trening.
Det jeg anbefaler er yoga, svømming, pilates og ikke minst ut å gå tur!! :-D Vær i aktivitet. Om det er husarbeid, lek med barn, en gå tur eller annet - se på alt av slike gjøremål som trening.
Klem

Ja ikke sant :) Jeg gjør det nå og det funker jo så bra! Skal absolutt ikke slanke meg, men leve et sunt kosthold :) OG det funker! Flott om man kan bli kvitt litt flesk samtidig som man går gravid da :)

Yoga, pilates, tilpasset Body Pump, elipsemaskin, styrke med kroppsvekt, også greit med lette vekter på noen øvelser, svømming, turgåing, sykling osv. Du kan også trene styrke med strikk og gå turer i høyt tempo med staver, gjerne i oppoverbakke. Du kan stortsett trene det du har trent før og heller tilpasse treningen etterhvert. Selvfølgelig ikke drive med risikosport, fotball osv etterhvert..

kommer til å bli masse gåturer :)
gleder meg til en deilig gå tur i morgen kveld! håpe det ikke blir så mange kilo andre steder enn på magen. kjenner mange som har klart å stramme opp resten når de har endret livsstil når de har funnet ut de er gravide :)

Jeg kommer til å trene vanlig, altså styrketrening og saltimer. Samt gåturer og det vanlige der :) De to andre gangene jeg var gravid gjorde jeg akkurat det samme, i tillegg til spinning med han første. Holdt meg bra hele svangerskapet, og var kvitt alle babykg og i form igjen kjapp tid etter fødsel :)

Back
Topp