Trening og prøverør

håperpåettmirakel

Glad i forumet
Hva trener dere nå som dere holder på med prøverør? Og hva når/hvis man blir gravid? Var på kontroll i dag og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kan løpe/hoppe nå, så ingen saltime trening på meg slik jeg pleier, men hva er egentlig greit da??

Jeg har tatt meg treningsfri nå. Og kommer til å ha det frem til test dagen også. Grunnen til at jeg har fri nå er at jeg har så mye plager pga nesesprayen.

Full trening frem til innsett. Da skal man helst ikke løfte tungt. Jeg pleier å kjøre "pensjonisttrim". Gåturer, lett sykling osv.

Man skal helst ikke sitte i ro da dette kan hemme blodsirkulasjonen til livmor. Bevegelse er veldig bra for deg og spiren:)

Når jeg sier treningsfri, så er det fri fra saltimer og apparat trening. Vi kose oss på turer sammen hver dag med hunden vår

Går kun turer i rugetida. Hvis jeg blir gravid kommer jeg også til å ta det helt rolig, tar ingen sjangser her lenger. I de første forsøkene levde jeg mer som normalt da..

Jeg jogger egentlig 4 ganger i uka, men fikk bedskjed nå om at jeg gjerne kunne ta 4 gåturer istedet. Men ligger med over 39 feber så vet ikke helt hvor bra det er. Tar paracet, men tør ikke ta for mye...

Jeg fikk også beskjed om å gå turer, men har ett vondt bein, men skal prøve å få til litt turer :) Men om spiren sitter kan man ikke trene saltimer og apparater da heller? Bare gåturer?

Jeg fikk også beskjed om å gå turer, men har ett vondt bein, men skal prøve å få til litt turer :) Men om spiren sitter kan man ikke trene saltimer og apparater da heller? Bare gåturer?
En god helse er aldri dumt. Men forhør deg med jordmor når du har kommet så langt. Alle er forskjellige. Noen kan trene som før hvis kroppen er vandt med det, og andre har så store plager at de må trappe ned og gjøre andre ting.

Man skal helst ikke sitte i ro da dette kan hemme blodsirkulasjonen til livmor. Bevegelse er veldig bra for deg og spiren:)
Det er faktisk litt forskjellige meninger om det. Zita West (spesialist fra England), skriver om dette i boka 'Vi ønsker oss barn'. Hun skriver bl.a at man bør være sengeliggende i tre dager etter innsett, fordi trening gir blod til lemmene i kroppen, ikke til livmor. Man bør heller fokusere på å la kropp og sjel hvile.
Jeg fulgte hennes råd under mitt siste forsøk, men nå er vi jo alle skrudd sammen forskjellig. Så noe som har fungert for meg, trenger ikke å fungere for andre :-)

Er så redd for at jeg skal gjøre noe som gjør at det går galt lissom. Forrige svangerskap hadde jeg ikke tid til trening for jeg jobbet hele tiden, det skal jeg ikke nå hvertfall, men da var jeg ikke så redd for at det skulle gå galt lissom, tenkte ikke på at det kunne det engang. Så rart..

Back
Topp