Trening og oppblåst mage

Bkno8816392

Første møte med forumet
Jeg er veldig oppblåst i magen på ettermiddagen/kvelden, og jeg sliter med å få trent. Synes det er ubehagelig og blir kvalm når jeg løper. Noen av dere som har noen triks for å unngå at den blir så oppblåst? Er det noen matvarer man bør styre unna?
 
Sliter med det samme. Ser 12 mnd gravid ut på kvelden. Her spiller det ingen rolle hva jeg spiser, blir like oppblåst av pølser og potetmos som laks og grønnsaker. Nå har jeg hatt veldig lite energi så kant i første trimester, så alt jeg har fått til av trening er noen små gåturer. Håper energien tar seg opp og oppblåstheten forsvinner i andre trimester :p
 
Jeg har trent 4 ganger i uka siden jeg fikk positiv test. Men har måttet trene tidlig og ikke sent på kvelden for da er en mest luftig:O
Har også tatt idoform hver dag, det hjelper!
Nå er kvalmen her, så må ha med meg saltstenger for jeg blir dobbelt så kvalm om jeg ikke har spist på 1 time....... sykt, men sant
 
Sliter med det samme. Ser 12 mnd gravid ut på kvelden. Her spiller det ingen rolle hva jeg spiser, blir like oppblåst av pølser og potetmos som laks og grønnsaker. Nå har jeg hatt veldig lite energi så kant i første trimester, så alt jeg har fått til av trening er noen små gåturer. Håper energien tar seg opp og oppblåstheten forsvinner i andre trimester :p

Har bare blitt gåturer på meg også, og litt yoga. Den magen ser ikke bra ut på kvelden nei:hilarious: Vurderer kanskje å kutte middagsmat og heller spise brødmat/suppe/salat.. men det er jo kjedelig å bare spise det også!
 
Jeg har trent 4 ganger i uka siden jeg fikk positiv test. Men har måttet trene tidlig og ikke sent på kvelden for da er en mest luftig:O
Har også tatt idoform hver dag, det hjelper!
Nå er kvalmen her, så må ha med meg saltstenger for jeg blir dobbelt så kvalm om jeg ikke har spist på 1 time....... sykt, men sant

Så flink du er! :) hva trener du da? Jeg er ganske kvalm på morgenen, så frister lite å trene da også..! Men jeg skal prøve det en dag :) Idoform skal jeg også sjekke ut!
 
Har bare blitt gåturer på meg også, og litt yoga. Den magen ser ikke bra ut på kvelden nei:hilarious: Vurderer kanskje å kutte middagsmat og heller spise brødmat/suppe/salat.. men det er jo kjedelig å bare spise det også!

Nei, her er drt nesten litt krise med den magen på kvelden. Står som en badeball:laughing001 Jeg prøvde det, mest fordi jeg hadde noen dager der jeg ble ganske dårlig etter å ha spist varmmat. Hjalp ingenting for meg, men kanskje der funker for deg :) Ja, blir veldig kjedelig i lengden!
 
Her er jeg så opplåst at jeg får gangsperra i magen! Så jeg har brukt kvelden på å google tips og triks. Her er det jeg kom frem til at jeg skal prøve:
*Spise kiwi og drikke et stort glass vann på morgenen for å få fart på systemet. (Annanas gjør visst samme nytten)
*Spise mindre måltider oftere.
*Unngå sukker og luftig mat.
*Alltid ha tilgjengelig sunn snacks (gulrotbiter, kokt egg, mandler, epler)
*Ta treningsøkta om morgenen, evt gå tur om kvelden (her setter uansett bekkenløsninga stopper for jogging).
Kvalmen har heldigvis virkelig begynt å gi seg nå (12 uker), så er kanskje håp for å få gjennomført tiltakene.
 
Jeg synes det hjelper å ta et bad på kveldstid. Ellers å unngå lettbrus :)blir full i luft med en gang jeg drikker et glass
 
Back
Topp