Trening og mat tradisjon.

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Er det noen her inne som trener til vanlig? Hvordan mat spiser man? Noen som går på annerledes mat anbefalinger? Tradisjon, lavkarbo m.m? :)

Jeg trodde jeg var sprek før jeg begynte til physio og fikk øvelser og styrke trening for bekken og rygg plager. Går mye på fjellet. Men etter en økt med settet jeg hadde fått var jeg tungpustet, svett og sliten :D

her spiser vi tradisjonskost men jeg har vært så elendig første del av svangerskapet at jeg har skeiet helt ut med smoothie, brødmat, hvetebakst og sjokolade o:)
Nå begynner ting å bedre seg.

Håper å ikke gå opp med enn 6-8 kg under svangerskapet da jeg er overvektig fra før. (78 startvekt) Hvordan er det med damene her inne?

Til vanlig er det tur i skog og mark og på fjellet som gjelder, liker også å sykle. Har begynt med øvelser for å styrke bekken her hjemme etter at jeg ble gravid. Tenker å benytte meg av kiropraktor så fort som mulig (bare orket ikke å ringe i dag) for jeg er veldig plaget av nakke og rygg, stive muskler og migrene. Så håper på litt hjelp til å holde det i sjakk fra nå av.

Ellers spiser vi helt vanlig norsk kosthold, med grove produkter og mye grønnsaker, frukt og bær. Er normalvektig og håper på å ende på mellom 12-16 kg slik som anbefalt. Foreløpig har jeg gått opp 2, og er 13 uker på vei i dag. Første svangerskap gikk jeg opp sikkert 20 kg, men da brydde jeg meg ikke så veldig om hva keg puttet i meg. Andre svangerskap gikk jeg opp mindre, da passet jeg mer på, og alt forsvant sikkert innen en uke etter fødsel:p Håper på repetisjon av det!

Jeg trener, men ikke nå. Har blitt energifattig i svangerskapet. Jeg prøvde meg i uke 7 sist men bla bare liggende på ei matte å glo i taket. Får prøve igjen i andre semester.

Jeg spiser vanlig mat. Jeg drakk hvetegress og spiste "ren" mat før svangerskapet men nå spiser jeg det jeg får i meg. Hvetegresset slutter jeg med til barnet er født igjen. Ingen spesiell grunn til det annet enn at jeg ikke føler jeg vet nok om det skulle kunne bære noe smitte eller annet som kan påvirke. Er koffeinfri da jeg sliter med jernlagre fra før.

Jeg hadde en veldig strikt diett da jeg sleit med utbrenthet/panikkangst en periode. Jeg spiste ingenting som påvirket systemet mitt unødvendig. Inkludert sukker. Nå slapper jeg mer av i forhold til det. Angsten er borte og kroppen min har det tilsynelatende fint.

Bare sabla sliten og kvalm. Bleh

Er litt overvektig. Ikke opptatt av vekten dog, heller det å holde meg sunn. Jeg har levd på den andre siden av spekteret som radmager og fueled on koffein og sigaretter og gud forby spise karbohydrater. Dit vil jeg aldri igjen. Skal kose meg med den feite rævva mi jeg :dance008

Jeg trener ikke. Jeg jobber i barnehage og er aktiv på jobb ute og inne med barna. Er også aktiv i helgene med 6 åringen min. Vi går tur i skogen bak huset og leker ute. Skulle ønske jeg var litt flinkere til trening, men jeg gidder liksom ikke. Nå er jeg alt for trøtt til å gjøre noe særlig. Er også litt overvektig, men har til nå gått ned i vekt. Begynte på 78 kg, men er nå 74 kg. Da jeg gikk med storesøster gikk jeg ned 20 kg de 3 første mnd. Jeg spiser det jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Til vanlig spiser vi sunt. Fisk ca to-tre ganger i uka, så prøver vi å lage mest mulig fra grunnen av. Er litt glad i Berit Nordstrand, så vi prøver å ha noen av hennes oppskrifter i løpet av uka. Mye godt og sundt.

Jeg kan vel si at etter prøveperioden, spontanabort og hele den pakken har slitt meg ut så psykisk at jeg har gått opp en del kilo før jeg ble gravid. Så jeg har en del ekstra kilo nå i svangerskapet. Har slitt mye med kvalme og har tenkt at så lenge jeg får i meg noe så er det bra nok. Men kjenner veldig på det nå som jeg går snart inn i 2. Trimesteret at jeg er mer motivert enn noen gang til å spise sunt og trene, tenker gravidgruppetimer ol. Nå handler det ikke lenger om meg og mitt utseende, men det er det beste for babyen min. Og jeg har veldig lyst på en OK fødsel uten å presse ut en baby på 5 kg og slite med overvekt:)

Her gikk jeg over til tradisjonskost da det rett og slett gjorde meg frisk fra både eksem, migrene og annet :)
Jeg har hatt tre slitne mnd men for tre dager siden så følte jeg meg endelig bedre igjen.

Her lages alt hjemme og vi bruker blant annet surdeig og ingen hvete i bakst. Jeg lærte fra forrige svangerskap av masse fett er virelig alfa omega både mot søtsug og kvalme og det er utrolig viktig for barnet å få blant fett, spesielt DHA for utvikling av hjernen.

Tar tilskudd i balance olje (omega3), naturlig kosttilskudd og folat. - Ikke syntest men fra reelle kilder.

Yoga og styrketrening tilpasset ditt nivå kan varmt anbefales; en sterk og fleksibel kropp kommer seg raskere etter fødsel og har en lettere fødsel enn en tung en, Selv om dette kan være lettere sagt enn gjort :)

Back
Topp