Trening og graviditet

Jeg har vært veldig aktiv med løping det siste året og har vært med på en del løp i år er gravid med første og tar det roligere nå i første trimester. Elsker at jeg kan løpe enda, men holder pulsen under 160. Ser frem til jeg kan øke på neste trimester. Savner harde intervaller og lengre langkjøringsøkter ‍♀️
 
Jeg har vært veldig slapp frem til nå. Er i uke 13. Har hatt et par intervaller på mølla, jogget innimellom og ellers gått litt turer.

Jeg trener og løper mye til vanlig.

Fødte i 2020, og da hadde jeg den siste joggeturen min i uke 35/36. Gikk helt fint å løpe litt frem til da. Så ble det mer jogge litt, gå litt de siste ukene der. Trente fint med puls på 170-180 og hadde ingen problem med det :)

Hadde en fin fødsel og kom meg veldig kjapt etterpå. Gikk turer på dag to etter fødsel og løp min første mil da hun var 5-6 uker.

Men nå skal jeg steppe opp den løpinga! Gir meg egentlig så mye glede i livet. Også varierer jeg med sykling, ellipse og styrke etterhvert som ukene går :)
 
Har vært helt kjørt fram til nå (uke 13)og pga andre helseproblemer har jeg aldri kunnet løpe. Jeg har klart å svømme litt rolig en dag i uka, men sliter med å gjøre styrke øvelser andre dager i uka (som jeg liker godt) og pga tidligere spontanaborter er jeg usikker og mer bekymret enn normalt over hva jeg trygt kan trene.

Håper jordmor kan veilede litt når jeg skal møte henne om to uker. Akkurat nå er jeg fortsatt nokså utslitt dag inn og ut til å gjøre noe annet enn kortere turer til fots.
 
Jeg har vært veldig aktiv med løping det siste året og har vært med på en del løp i år er gravid med første og tar det roligere nå i første trimester. Elsker at jeg kan løpe enda, men holder pulsen under 160. Ser frem til jeg kan øke på neste trimester. Savner harde intervaller og lengre langkjøringsøkter ‍♀️
Kan man øke pulsen i andre trimester? Har lest det samme med å holde seg mest mulig under 80% av makspuls, og helst ikke opp i 90%+.
Løpt mye i første trimester, men begynner å merke det i bekkenet nå. Er også nervøs for å gjøre noe galt- godt å høre at andre også løper!
 
Back
Topp