Trening og fysisk aktivitet!

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvordan går det med trening og fysisk aktivitet nå under graviditeten? Vi har en over gjennomsnittet stor og aktiv hund som trenger mye mosjon, så her har jeg ikke noe valg når det gjelder å komme seg ut og være i aktivitet. Men i dag var vi på skitur på fjellet hele dagen, og merker at det har blitt ekstra tungt å kave i dypsnøen, gå i bratte motbakker etc. Klarer ikke bruke magemusklene sånn som tidligere. Så må innrømme jeg er litt glad for at skisesongen snart er over ;-) hihi! Kan tenke meg det blir enda verre når magen begynner å vokse :-)

Før jeg ble gravid trente jeg ofte. Nå har jeg ikke trent på 2 måneder, og jeg har såååå dårlig samvittighet. Men, når det å putte i oppvaskmaskinen føles som en flere timer lang treningsøkt, har jeg ikke mye å gjøre på treningssenteret :P Håper formen blir bedre snart, så jeg kan komme emg avgårde igjen :)

Off, ja det har jeg også dårlig samvittighet for.. Har ikke hatt overskudd what so ever, vært myye kvalm og sliten, så har bare fått dagene til å gå rundt på et vis.. Nå når det (forhåpentligvis) bedrer seg gleder jeg meg til å komme i gang igjen! Men jeg tror ikke jeg kommer så godt i gang med joggingen igjen, selv om det er ufarlig, føler det ubehagelig... Men noe skal bli gjort! :)

Jeg er instruktør i Les Mills Sh'Bam (dans-aerobic-aktig) og trent svært lite for tiden. Blir sinnsykt fort trøtt og sliter med å ha timer med høy intensitet. Prøver å holde ut så lenge jeg klarer, tenker jeg, men får bare se hvor stor jeg blir og hvordan det kjennes ut.

Jeg trener tre ganger i uka, noe jeg har gjort de siste fire årene. Også når jeg gikk gravid med førstefødte. Da tok jeg faktisk en praktisk eksamen i kroppsøving når jeg var i uke 36. Jeg fikk A! Treningsmessig er jeg ikke slavisk, så om noe kommer i veien, så kommer det i veien, men tre økter prøver jeg å få til. I tillegg er jeg mye på tur, senest en tur med bæremeisen og jenta på 9mnd i går.

Jeg kan ikke snakke for resten altså, men KAN du være i fysisk aktivitet (trøtthet teller ikke), så tren! Jeg skjønner at mange kan ha plager (for eksempel bekkenløsning) som gjør at man ikke får trent, men tren så ofte dere kan! I deres eget tempo! Vi snakker MANGE fordeler..

• Lavere (men normal) fødselsvekt på ungen
  • Du kommer deg mye fortere etter fødselen
  • Du mister babykiloene hurtigere
  • Du får overskudd på lik linje som en ikkegravid
  • Lettere og kanskje raskere fødsel
  • Færre komplikasjoner
  • Du sover bedre
  • Gir økt velvære, bedre humør og overskudd
  • Styrker rygg- og magemuskulaturen slik at risikoen for ryggplager blir mindre
  • Mindre sjanse for prematurfødsel
  • Du forebygger unødvendig vektøkning
  • Mindre hevelser i bena
  • Mindre leggkramper
  • Mindre risiko for åreknuter og hemoroider
  • Mindre forstoppelse
  • Du kan forebygge urinlekkasje
  • Du kan forebygge diabetes
  • Mindre depresjoner
Så hvor vondt har man egentlig i ryggen? Og hvor trøtt er man egentlig? Man trenger jo ikke å gjennomføre en tre-timers kondis- og styrkeøkt. En halvtime med moderat trening om dagen er supert!

Og det er uansett ikke forsent å begynne! Start i dag :)

jeg trente 3dager i uka før graviditeten og var i kjempeform men pgr mye kvalme,oppkast,og svimmelhet har jeg ikke orket mye trening. gått noen turer bare. ... og tenker og fortsette med det.

men man blir litt frustrert når man ikke orker å trene like mye som før, folk sier til meg hele tiden når det er snakk om trening at fødslen blir lettere om man trener under svangerskapet. å det stemmer kanskje å det.

men fødsla mine har egentlig gått ganske bra oxo de....

Jeg er dårlig på det!! Men nå er våren her og jeg prøver å gå trilletyrer vêr dag

Jeg er kjempedårlig på det! Bare latskap fra min side...
Sluttet og trene til sommeren i fjor, da jeg flyttet. Fant ikke noe treningsstudio i nærheten som jeg liker. Og er helt fantastisk dårlig på å ta meg selv i nakken og trene hjemme. Men tanken har vært der - mye!
Flytter igjen nå i juni, så kanskje jeg kan finne noe sted å trene da.
Må ha noe gruppetrening om jeg skal få det gjort :p (og det er jo ikke billig på de fleste treningsstudioene..)

Før jeg ble gravid trente jeg styrke 3-4 ganger i uka. Nå blir det ingenting pga kvalme, håper den gir seg snart så jeg kan komme i hakk igjen. Er drittlei av å sitte på ræva å være kvalm hele dagen...:(

På grunn av dårlig form blir det dessverre lite fysisk aktivitet. Begynner igjen når kroppen begynner å lystre meg igjen :p Har nok med å klare dagens gjøremål, med mange innlagte pauser i mellom. Så trening er ikke det som står høyest akkurat nå.

Jeg har vært forferdelig dårlig på å trene! Jeg har vært dårlig i form, men veit at det arktisk hjelper å bevege seg og! Så her må det bli skjerpings :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg må bare snike litt.

Jeg trente hver dag før sv.skapet. Turer, jogging, spinn, styrke, fjell osv. Ganske avhengig. Men de 4 første mnd var ikke noe særlig. Var slapp i kroppen, svimmel og dårlig.

Men i 20 uke fikk jeg ræva i gir, og formen var bedre. Syns formen min fortsatt er veldig god, og går mange turer. Trener også litt på senteret. Så når formen tar seg opp igjen - det er ikke for sent! ;)

Jeg har akkurat kommet i gang igjen. Er ikke kjempeflink til å trene, men litt er bedre enn ingenting tenker jeg.

jeg trente 5-6 ganger i uka før jeg ble gravid.. Nå har jeg ikke trent på en god stund og har veldig dårlig samvittighet for det, men er så utrolig trøtt :( Håper det snart kan ta seg opp igjen så jeg kan komme igang igjen selv om det nok ikke blir like mye som jeg trente før jeg ble gravid..

Back
Topp