Trening og aktivitetstråden

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Jeg er litt over snittet glad i trening og tenkte det var fint med en slik tråd så vi kan inspirere hverandre :-)

Igår trente jeg 1 time med bein i tillegg til lang gåtur med lillesnupp.

idag er planen 1 time restitusjonstrening på innendørs spinningsykkel :-)

Så flink du er! Jeg er også glad i trening, mest styrke, men før jeg ble gravid hadde jeg begynt å få bittelitt (med vekt på bittelitt) sansen for jogging. Sist jeg var gravid trente jeg mye helt fram til kun et par dager før fødselen, men nå har jeg vært så fryktelig kvalm og slapp og tiltaksløs de siste par tre ukene at jeg knapt får gjort noe! :shifty: håper på bedring veldig snart!

Jeg hadde planlagt å trene CrossFit så lenge som mulig i svangerskapet, begynte i januar. Så kom corona og det ble bråstopp i evigheter, de kunne ikke begynne før 15 juni igjen... Så kom jeg ikke ordentlig i gang før det ble sommerferie på boxen.
Jeg er ikke ett menneske som trener på egenhånd, så jeg meldte meg rett og slett ut når jeg fant ut at jeg var gravid.
Skal prøve å få til å gå turer i det minste, kanskje finne noe lette styrke øvelser som kan gjøres hjemme. Men samtidig vet jeg at det fort bare blir med tanken når jeg må gjøre det hjemme. Jeg HATER å bli sett på når jeg trener (av folk som ikke trener, les mannen og ungen(e) ) :rolleyes:

Kan for øvrig legge til at jeg uansett ville være forsiktig med trening de første 12 ukene fordi jeg har mista. Ikke for det, jeg VEIT at det skal mye til for at trening skal kunne ha noe å si sånn sett og jeg veit også at jeg ikke har mista pga trening. Men første gang jeg mista hadde jeg ei sinnsykt hard styrke og kardioøkt da jeg plutselig fikk stikkinger i magen og begynte å blø friskt mens jeg trente. UL viste at fosteret hadde dødd flere uker før, men støkken sitter fortsatt i. Så klarer ikke helt å slappe av. Men gleder meg til å komme i gang igjen om noen uker! Har vært lite trening det siste halvåret, så kroppen har godt av å bevege seg litt igjen snart :)

Jeg trener korte økter nesten hver dag. Har roet ned på intensitet etter jeg ble gravid. Er også trøtt og kvalm, så er vanskelig å motivere seg enkelte dager. Er med i en treningsgruppe på facebook med livetreninger,- tabata og power pilates. Veldig gøy.

Jeg er jo litt funksjonsnedsatt og klarer ikke gå tur, for ikke å snakke om å jogge. Det triste er at jeg elsket å gjøre begge deler, før sykdommen «slo til» for omtrent 7 år siden. Egentlig er der superviktig for meg å trene gjennom svangerskapet, siden leddene mine henger dårlig sammen og krever sterke muskler for å kompensere.

Ser det finnes en del gravid-treningsapper. Noen som har forsøkt disse? De foregår vel mest på matte og slikt?:)

Så kvalm og trøtt jeg er nå klarer jeg såvidt å gå i butikken, så nyt treningen dere som kan.

Jeg går omtrent like fort og langt som mamma på 80 om dagen... Ull i hodet, null energi, utslitt av den minste oppoverbakke og må stoppe hele tiden for å hvile. gjerne sette meg ned. Så trening får bli senere..
Ikke dumt med litt mattetrening hjemme da. har gjort det litt før, men liker heler ikke publikum :hilarious:

Jeg går omtrent like fort og langt som mamma på 80 om dagen... Ull i hodet, null energi, utslitt av den minste oppoverbakke og må stoppe hele tiden for å hvile. gjerne sette meg ned. Så trening får bli senere..
Ikke dumt med litt mattetrening hjemme da. har gjort det litt før, men liker heler ikke publikum :hilarious:

Akkurat slik jeg føler meg også :hilarious: Var da ikke SÅ dårlig trent før jeg ble gravid, men må hele tiden be turfølget å senke farten nå:D

Jeg elsker også å trene! Har tredemølle og en del utstyr hjemme, som jeg har brukt flittig, men etter jeg startet på hormoner før ivf så har jeg ikke helt hatt overskuddet til noe særlig trening(også mtp foliklene som vokser noe grassalt) .
Og må ærlig innrømme at jeg har litt noia for trening selvom jeg vet at jeg ikke kan trene på meg en abort. Men jeg har konisert i fjor, og de tok bort lite mtp ønske om graviditet, men har fått beskjed fra jordmor om å avvente løping før jeg får go fra klinikken. Skal på ultralyd på klinikken om en uke, håper de sier at jeg bare kan trene. Jeg kjenner at jeg kun skal løpe for godfølelsen, og trene rolig, bare for å holde kroppen igang. Tenker å trene mer styrke også, selvom det er løping jeg liker best:happy:

Så fint med en sånn tråd, jeg er veldig glad i å trene :) Løper mest, samt styrketrening. 8 km igår, 10 km idag. Jeg er både kvalm og ekstremt trøtt, men morgenen er min tid!! Da er formen helt fin, ikke noe kvalm og ikke vondt noe sted. Deilig, håper det fortsetter:gen053

Jeg elsker å trene og bruker naturen mye. Her jeg bor er det mye fjell og mange flotte turmuligheter. Så er ute å går/jogger minst 3-4ganger i uken om ikke mer. Så har vi en hund som skal gåes turer med.

30 min Just Dance i dag, og 200kcal forbrent. Moro og slitsomt :happy:
Merker godt på pulsen at den er høyere enn før jeg ble gravid. Så noen runder dans var nok intensitet idag.

Og to sanger med styrketrening på slutten. Har ikke trent styrke på to år, så det var haaardt.

Last edited:
Jeg er kvalm store deler av dagen til tross for at jeg tar afipran jevnt gjennom døgnet, men mye bedre form på kveldene heldigvis! Så i kveld lastet jeg ned Baby2Body appen og trente lett til den. Jeg likte den godt! Anbefales:) Jeg bruker gratisversjonen, tror den holder en stund for min del. Var ikke alle øvelsene som passet meg, men sa byttet jeg bare med noe jeg følte passer bedre. Greit med noen som holder takta og teller ned synes jeg!

Lever for å trene! Trener gjerne 7 dager i uka! Trener styrke her hjemme rundt 3 ganger i uka - har alt fra benk til knebøystativ og olympisk vektstang og masse vektskiver. I tillegg løper jeg gjerne 25 km/uke. Vanligvis trener jeg også fullkontaktskampsport, men det har det ikke blitt noe av siden Covid :(

Siden jeg ble gravid har dog motivasjonen vært dalende. Det er ikke lett når jeg vet formen bare blir dårligere og jeg ikke har noe å trene mot. Kjenner likevel at bevegelse og aktivitet, særlig i frisk luft, hjelper masse mot kvalmen!

Back
Topp