Trening med pulsbelte gravid

3 snart 4

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Er 23+4 og får lavere resultat på puls og kalorier på de samme øktene som jeg hadde før jeg ble gravid. Selvom jeg har samme intensitet på treninga. På treninger hvor jeg eks hadde 550 kalorier forbrent, har jeg nå 430. Den viser 100-150 kalorier mindre på hver treningsøkt. Pga magen eller noe galt med pulsbeltet?
 
Er pulsen like høy? Pulsklokken vurderer kalorier etter pulsen... Såvidt jeg vett er forbrente kalorier ikke helt korrekt...
 
Når man er gravid øker blodvolumet, lurer på om det kan ha noe med det å gjøre? At mer blod gjør at man ikke har behov for like høy puls, eller noe slikt?
 
Ligger lavere i puls også. Synes alle snakker om at man får så veldig høy puls når man er gravid, men her er det jo motsatt :/
 
Dersom du har lavere puls så er intensiteten på treningen lavere og da forbrenner du ikke like mye.

Som oftest krever det mindre anstrengelser for å få høy puls som gravid. Eller at man blir fortere sliten slik at man aldri kommer opp i så høy puls.
 
Er på de samme øktene og jeg gir like mye. På trimturer med lange,bratte bakker, holder jeg samme tempo som før og har fortsatt lavere puls. Går sammen med svigerinna mi noen ganger og hun ligger høyere i puls enn det jeg gjør
 
Jeg trener med pulsbelte og merker at jeg er like sliten som før på trening, men at jeg ikke får opp pulsen like høyt som før, derfor også mindre kalorier pr trening. stresser ikke noe med dette. før lå jeg lett på 186 i puls , men er nå aldri over 174... får det ikke til rett og slett.
 
Back
Topp