Jeg hadde moderate plager i svangerskapet med eldste. Gikk over etter fødsel. Et halvt år etterpå kom det tilbake med større smerter enn i svangerskapet.
Jeg ignorerte det i et halvt år før det ble så ille at jeg ikke kom meg opp på bena... Fikk time til MR og de fant ut at jeg hadde betennelse i bekkenleddene. Ble henvist til revmatolog. Problemet var at jeg hadde MR rett før sommerferien, og da tar ting litt tid.. Så var ikke hos revmatolog før i august.
Derifra henvist videre til fysioterapeut. Fikk time der i desember.
Jeg fikk streng beskjed om å trene, og fikk eget opplegg i tillegg til behandling med massasje og laser for å myke opp i stive ledd og muskler (viste seg at fysioterapeuten også var osteopat)
Jeg hadde treningsopplegg i slynge, på ball og på balansepute. Så mye bruk av egen kroppsvekt.
Ja det var vondt i starten, men det gikk over. Jeg trente 3 dager i uka, jeg var sykmeldt nesten ett år, men hadde vært sykmeldt et halvt år før jeg kom til fysioterapeut. Så hadde et halvt år på meg med 3 dager i uka. Det hjalp veldig. Jeg gikk fra mye smerter til ikke noe smerter i løpet av få måneder.
Jeg ble gravid igjen den påfølgende høsten, hadde ikke en eneste plage med bekkenet. Enda jeg da ikke fikk trent fordi jeg bare begynte å blø.
Jeg har knapt trent de siste 4 årene, og kjenner det mer i kroppen igjen nå, så jeg vet egentlig hva jeg må gjøre. Det er å trene. ;-)
Jeg ville nok i ditt tilfelle spurt fysioterapeut om Slyngetrening og hørt om h*n kan noe om det. Det er en super treningsform som passer oss med bekkenplager veldog godt.