Trening - kommet igang igjen

Hønepøne+2

Gift med forumet
Energinivået er enda ikke helt som før, men har prøvd meg litt på trening igjen denne uken. En spinningtime og to egentreninger med egenkomponert styrkeprogram. Er herlig å være i gang igjen, men kjenner jo jeg er veldig redd før å gjøre noe galt. Syns det er så dumt at tiltross for at alle anbefaler trening under svangerskapet, så kan verken jm eller lege noe særlig om hvordan jeg bør trene annet enn å holde meg til maks 80% av makspuls (legen sa 60-80% og det er jo ikke helt det jeg betegner som trening:P)

Noen fler som trener? Hva trener dere?

Jeg prøver å manne meg opp til å komme meg av gårde på step'en igjen. Men har falt av for jeg er så trøtt og gjerne kvalm på kveldene.
Merker virkelig at jeg burde komme meg på trening!

Jeg spurte step-instruktøren om step var ok og det var det. Skulle la være å hoppe så mye bare. Og når sit ups begynte å bli for mye så kunne jeg stå på alle fire og gjøre andre øvelser som hun skulle vise meg. :-)

Jeg vil gjerne begynne å trene litt. MEn har tenkt å vente til jeg har vært hos legen, heldigvis bare 2 dager til :)

Spinning 2 -3 ganger i uken, og ei styreøtrening.. Men lett styrke, mage og rygg for det meste.. Puls ja, kremt... Har sånn regel for meg selv, at så lenge jeg klarer å "snakke" - ikke jabbe i et sett, men si korte setninger så er det greit.. Det er max for meg da, og ellers tar jeg ikke så hardt i mht puls-trening. Men er stadig en del kvalm i perioder, så tar det ganske rolig enda..

Tre-må-det-være! skrev:
Spinning 2 -3 ganger i uken, og ei styreøtrening.. Men lett styrke, mage og rygg for det meste.. Puls ja, kremt... Har sånn regel for meg selv, at så lenge jeg klarer å "snakke" - ikke jabbe i et sett, men si korte setninger så er det greit.. Det er max for meg da, og ellers tar jeg ikke så hardt i mht puls-trening. Men er stadig en del kvalm i perioder, så tar det ganske rolig enda..

Lest at man skal kunne snakke mensman trener ja. Er bare ikke så lett når jeg trener alene, kan ikkje jabbe til meg selv;) Kjører lettere vekter og mindre repitisjoner på styrke enn jeg gjorde før, så blir jo lettere.

huff trening ja... måtte du minne meg på det. Jeg trente en del før jeg ble gravid, og prøvde å fortsette ett par uker etter positiv test men så kom kvalmen, trettheten og energiløsheten. 
men jeg har en plan om å komme igang igjen etter at energien kommer litt mer tilbake. Men tror nok ikke jeg går tilbake til step. blir nok litt løping og og styrke kanskje gravidtimene på sats om de har det her jeg bor. 

Uff har ikkje trent siden eg fant ut eg var gravid. Har vert så kvalm og trøtt,ikkje orket noen ting.
Men nå skal eg begynne igjen,påtredemølla. Gikk på zumba,men vet ikkje om det blir for mye av shaking osv

Hønepøne+2 skrev:

Tre-må-det-være! skrev:

Lest at man skal kunne snakke mensman trener ja. Er bare ikke så lett når jeg trener alene, kan ikkje jabbe til meg selv;) Kjører lettere vekter og mindre repitisjoner på styrke enn jeg gjorde før, så blir jo lettere.

Ipod med musikk er smart, så lenge jeg klare å synge noen strofer så er det greit hehe.. Men står ikke på så lenge som før nei, i spurt på spinningssykkelen;-) Blir mest for å holde en jevn arbeidspuls;-)

Back
Topp