Trening i vann.

hb77

Elsker forumet
Kunne tenkt meg å prøvd trening i vann. Ringte det lokale stedet her, og hun anbefalte at jeg fikk henvisning fra lege for å være med på trening i vann med fysioterapeut til stede siden jeg har bekkenløsning. Jeg går ellers til fysioterapeut pga bekkenløsning. Noen som har erfaring med dette? Og vil jeg få henvisning til dette også, så lenge jeg har fått til vanlig fysioterapi?

Synes ellers det er litt forvirrende når jordmor sier at jeg kan sykle og svømme med bekkenløsning, men skal være forsiktig med andre aktiviteter, og så sier fysioterapeuten at jeg skal være forsiktig med sykling og svømming, pga det belaster bekkenet ujevnt... Velger å høre på fysioterapeuten da.

Takk for svar! [:D]

Jeg var med på trening i basseng (sammen med fysioterapeut) når vi ventet på storebror. Det var skikkelig deilig. Det begrenser seg liksom selv med aktiviteter når man er gravid.

Denne gangen har jeg ikke startet opp enda, men har snakket med fysio i dag, og starter vel etter påske. Har i grunn ikke hørt at du ikke kan svømme og sykle når man er gravid, men sykling er i alle fall ikke en aktivitet jeg kommer til å ta opp med det første [;)]

Virkelig deilig å være i vannet, og når det i tillegg er sammen med andre i samme situasjon er det kjempekoselig også[:D]

Jeg har fått beskjed av fysioterapeuten at det er fint at jeg svømmer -hun har spesialisert seg på bekkenplager.
Vi har dessverre ikke noe tilbud om trening for gravide i vann, så jeg svømmer på egenhånd. Svømmer 500 meter og går over i et varmebasseng hvor jeg jogger litt og gjør øvelser.

Skulle ønske jeg fant noen dvd'er med gravidtrening, går på veggen her snart jeg...

hehe,det er vell ingen leger, jordmødre eller fysioterapeuter som er enige om hva man bør og ikke bør gjøre av aktivitet ved bekkenløsning. Jeg tror rett og slett man må finne ut hva som passer for deg. Bekkensmerter er jo ikke likt, så kan jo hende noen ikke tåler sykling, mens andre gjør det [:)]

Jeg fikk henvising av lege til bassengtrening. Før jeg fikk begynne sjekket fysioterapeuten bekkenplagene mine for å finne ut om hun trodde det ville ha noe effekt med bassengtrening. Noe hun mente.
Synes det er deilig å få trent litt i vannet. Der jeg er er det gruppetrening med fysioterapeut x1 per uke og egentrening ellers i uken dersom man ønsker det!

Øvelsene er enkle og lett å gjøre(vi svømmer ikke), og man blir sliten og får vondt etterpå. Men som fysoiterapeuten sier vil langtidseffekten være god. Altså forebygge forverring.

Vil absolutt anbefale å prøve bassengtrening. Du merker jo fort om dette er noe for deg :)

Åsså er det jo koselig å treffe andre gravide i samme situasjon [:)]

jeg går på vanngym for gravide!!
Er kjempe deilig...
Å kunne bevege seg fritt uten vondter og føle seg vektløs er en kjempe god følelse!!!

Takk for svar! [:)]

ORIGINAL: hb77
Jeg går ellers til fysioterapeut pga bekkenløsning. Noen som har erfaring med dette? Og vil jeg få henvisning til dette også, så lenge jeg har fått til vanlig fysioterapi?

hei. jeg går til fysiterapeut på rolvsøy 2 ganger i uka pga bekkenløsning. og jeg syntes det hjelper masse!!
men det kan ha en viss sammenheng med at jeg er aktiv sykemeldt å da...
kombinasjon av dette gjør jo at bekkenet mitt trives bedre!

har tenkt litt på bassengtrening jeg også, men jeg begynner å klø no forferdelig av klor basseng!
så jeg får holde meg til gymballen min her hjemme så lengst! [:D]

ORIGINAL: girlypai

ORIGINAL: hb77
Jeg går ellers til fysioterapeut pga bekkenløsning. Noen som har erfaring med dette? Og vil jeg få henvisning til dette også, så lenge jeg har fått til vanlig fysioterapi?

hei. jeg går til fysiterapeut på rolvsøy 2 ganger i uka pga bekkenløsning. og jeg syntes det hjelper masse!!
men det kan ha en viss sammenheng med at jeg er aktiv sykemeldt å da...
kombinasjon av dette gjør jo at bekkenet mitt trives bedre!

har tenkt litt på bassengtrening jeg også, men jeg begynner å klø no forferdelig av klor basseng!
så jeg får holde meg til gymballen min her hjemme så lengst! [:D]

Går hos fysioterapeut på Rolvsøy jeg også, i Dikeveien. [:)] Har bare vært der en gang foreløpig, men skal dit etter påske igjen. [:)]

Jeg er på gravidtrim i basseng med fysioterapaut. Der er også et par med bekkenplager, men de blir bare anbefalt å kjenne etter selv når det blir vondt. Hvis øvelsen gjør vondt så kan de gjøre alternative øvelser, for eks uten vekt(flytepinne). Hun har også sagt at de med bekkenplager bør unngå øvelser der en sprer bena mye, gjør heller øvelsene med mindre bevegelser/ mer sentrert.

Okei. [:)] Ho fysioterapeuten jeg var hos sa også at jeg ikke skal belaste bekkenet ujevnt, som at jeg ikke skal stå på ett ben av gangen og sånn, og holde bena samlet (ut/inn av bil, seng o.l.). Jeg skal til ho etter påske, får høre mer med ho da ang basengtrening. [:)] Takk for svar!

ORIGINAL: CIlen

Jeg trener på blekkspruten hver fredag. Det er bare å ringe legen for å få henvisning. Deretter ringer du til blekkspruten for å få time hos fysioterapauten som holder treningskurset. Nå er det kunn 4 ganger igjen av kurset jeg går på, men det kan jo hende de har flere kurs iløpet av uka som ikke er gått så langt ut i programmet. =)
Med henvisning kan du også få svømme der en gang i uka for 30 kroner. Jeg anbefaler deg dette på det sterkeste! Jeg er så mye bedre etter jeg har vært der. [:)]
Ps: Det har ikke noe å si at du går til fysio et annet sted. =)

Jeg snakka med dem på Blekkspruten på torsdag, og ho sa at jeg kunne komme på kurset på fredag, bare jeg ordnet meg henvisning. Men jeg ville vente til etter påske. Ho sa at det går kurs hver fredag frem til sommeren. Kanskje vi ses der da. [:)] Takk for svar! [:)]

Back
Topp