Trening i svangerskapet

Håpefull2barnsmamma

Andre møte med forumet
Jeg har veldig lyst til å klare å trene i svangerskapet, men er veldig usikker på hva som er for hard trening. Er ikke supergodt trent, men har både jogget litt og trent litt styrke siden mars. Følger et program som heter «sterkere deg» med Catrine Collins (er det noen andre som også gjør det?), og tenker jeg har lyst til å fortsette med det. Men tidligere så har jeg jo alltid pushet meg selv hele tiden, men nå tør jeg ikke det. Tenker jeg kommer til å fortsette med programmet, men nedjustere litt med å gå litt ned på kg i vekter, ikke ta øvelser som legger så mye press på buken, og ikke pushe for mye på puls i kondisjon. Har ikke så mange symtomer enda, kun litt sliten og trøtt (tror jeg er i uke 5+3), så vet jo ikke hva jeg klarer hvis/når symptomene setter inn. I går jogget jeg på morgenen, noe som var super deilig, men lå for det meste på sofaen resten av dagen. Så usikker på om det ble for mye. I forrige svagerskap var jeg veldig deprimert og hadde mye angst, så går på forebyggende medisiner som gjør at dette er et risikosvangerskap. Så tenker trening kan virke forebyggende. Andre som har tanker rundt trening?
 
Legger ved link til rådene fra HelseNorge om trening i svangerskapet.

Jeg kommer til å trene som normalt så lenge det går. Løping under 90% av makspuls, og styrke ca som jeg er vant til. Kommer til å tilpasse underveis dersom noe gjør vondt eller føles feil, og kommer ikke til å jakte rekorder. Blir nok heller noe flere reps og litt lavere vekter.

For egen del er trening kjempeviktig for den mentale helsen, så håper jeg klarer å holde på noe form for bevegelse gjennom svangerskapet :Heartpink
 
Legger ved link til rådene fra HelseNorge om trening i svangerskapet.

Jeg kommer til å trene som normalt så lenge det går. Løping under 90% av makspuls, og styrke ca som jeg er vant til. Kommer til å tilpasse underveis dersom noe gjør vondt eller føles feil, og kommer ikke til å jakte rekorder. Blir nok heller noe flere reps og litt lavere vekter.

For egen del er trening kjempeviktig for den mentale helsen, så håper jeg klarer å holde på noe form for bevegelse gjennom svangerskapet :Heartpink
Takk for svar, lykke til med treningen og graviditeten:Heartpink
 
Back
Topp