Trening i svangerskapet

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Er det noen som trener her?

Har gjort litt yoga innimellom, men lyst til å styrke kjernemuskulaturen da jeg mistener lett diastesis recti.

Kjernemuskulatur øvelser for gravide:

 
Åh jeg skulle ønske. Men jeg er nødt til å begynne trening nå, for jeg slet så med bekken og hofter helt fra uke 11 til fødsel i uke 41... Denne gangen bør jeg holde det vedlike før andre trimester begynner!

Men det er så kjedelig...:smiley-ashamed005
 
Jeg trener! Prøver å trene hard kondisjon 2 ganger pr uke, i form av intervalløkt på step, i motbakke eller på sykkel. Planen er også å trene styrke en gang i uka i tillegg, men er på ferie - og rutinene har sklidd ut ;)
 
Jeg trener. Jeg går ofte turer på alt fra 3-8 km, og i tillegg løper jeg litt og trener styrke på Sats. Jeg har dòg lite kunnskap om graviditet og trening, så jeg "safer" ved å følge generelle råd om å ikke presse meg for mye. Når jeg løper blir jeg aldri mer sliten enn at jeg kan holde en samtale gående underveis, og hva gjelder styrketrening har jeg ikke så tunge vekter at jeg må "vrenge trynet" og stramme hele kroppen for å få fullført sett :) Har drrvet med yoga før og savner det tidvis, anbefaler Yoga with Kassandra på Youtube. Hun er superdyktig og har en del sekvenser som går utelukkende på kjernemuskulatur også :)
 
I forrige svangerskap var jeg på et par gruppetimer med de damene som har skrevet boka her https://www.norli.no/frisk-graviditet?
På grunn av covid måtte de stenge treningssenteret og da la de ut noen økter på Facebook-sida til treningssenteret House of Femme, tipper de ligger der enda (men har ikke somlet meg til å begynne enda).
 
Jeg trener! Normalt 3-5 ganger i uken, styrke og løping i form av intervaller og langkjøring.

Frem til uke 5 var det ikke noe problem, så kom kvalmen/trøtthet og tok meg fra ca 5+2. Ligget stort rett ut i tre uker og vært fornøyd om jeg har klart å gå en tur på 30 minutter.

Kom meg på treningssenteret i går og fikk kjørt knebøy, pushups, pullups, stående roing og snatch. I dag er jeg såå støl :dead: :joyful:
 
Trente hardt for 2 år siden, men det har minket og minket på den fronten. Så og si utrent nå, med mye ekstra på kroppen. Hadde lyst å trene vekk litt fett før dette svangerskapet, men rakk visst ikke det. Er det farlig å trene for å miste litt fettmasse i svangerskapet, og samtidig øke litt støttemuskulatur?
 
Trente hardt for 2 år siden, men det har minket og minket på den fronten. Så og si utrent nå, med mye ekstra på kroppen. Hadde lyst å trene vekk litt fett før dette svangerskapet, men rakk visst ikke det. Er det farlig å trene for å miste litt fettmasse i svangerskapet, og samtidig øke litt støttemuskulatur?
Overhode ikke :) Hvis man har litt kunnskap om kosthold, og vet hva man bør og kan kutte, så er det bare å kjøre på :) det er også mye god info på nett, og hvis man er overvektig kan man få veiledning fra fastlege/jordmor eller ernæringsfysiolog :)
 
Trener normalt flere ganger i uka, men hadde en SA i mai, dagen etter en hard treningsøkt. Får jo aldri svaret om det hadde noe å si, men følte veldig skyld likevel. Var derfor veldig skeptisk til å trene når jeg ble gravid igjen, men nå som jeg har kommet over der jeg mistet sist, og har hørt hjertet slå, slapper jeg mer av og har tatt opp trening igjen :bounce Så vil tiden vise når det blir for tungt :happy8
 
Back
Topp