Trening i svangerskapet

Babyboom87

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Marsboerne 2023
Jeg har alltid vært glad i å trene, men kjenner nå spesielt i starten av graviditeten er det vanskelig og vite hvor har man skal presse kroppen! Pr nå går jeg 6-10 km hver dag og trener styrke 3-4 ganger i uka!
Hvordan er det med dere og trening?
 
Prøver å trene nokså som normalt, men kjenner energinivået ikke er helt på topp og at jeg fort kan svimle litt om øktene blir for harde! Prøver å få inn en del styrke, spesielt på kjerne! Jogging har jeg mått lagt på hylla dessverre, pga knær og bekken :arghh: Tror ikke du kan gjøre noen skade, men veldig viktig å lytte til kroppen ❤
 
Jeg er ikke så veldig flink til å trene, men holder meg i moderat aktivitet gjennom dagen. Mest glad i å sykle turer, og kommer til å sykle til jobb hver dag etter påske. Også veldig glad i å gå turer ute:happy:
 
Jeg er ikke så veldig flink til å trene, men holder meg i moderat aktivitet gjennom dagen. Mest glad i å sykle turer, og kommer til å sykle til jobb hver dag etter påske. Også veldig glad i å gå turer ute:happy:
Sykkel er en fantastisk trening, ser og frem til sykkelvær:Heartred
Tenkte og kanskje svømme litt og etter hvert hvis formen holder:D
 
Prøver å trene nokså som normalt, men kjenner energinivået ikke er helt på topp og at jeg fort kan svimle litt om øktene blir for harde! Prøver å få inn en del styrke, spesielt på kjerne! Jogging har jeg mått lagt på hylla dessverre, pga knær og bekken :arghh: Tror ikke du kan gjøre noen skade, men veldig viktig å lytte til kroppen ❤
Ja vi får håpe vi klarer å holde oss i form lengst mulig å slipper ondter:Heartred
 
Jeg har alltid vært glad i å trene, men kjenner nå spesielt i starten av graviditeten er det vanskelig og vite hvor har man skal presse kroppen! Pr nå går jeg 6-10 km hver dag og trener styrke 3-4 ganger i uka!
Hvordan er det med dere og trening?

wow så flink du er
Jeg satser på mellom 11-14000 skritt hver dag (Apple Watch) og styrke er kanskje en gang i uken nå bare siden ingen treningssenter er åpne. Dødkjedelig å gjøre det hjemme synes jeg
 
Je
wow så flink du er
Jeg satser på mellom 11-14000 skritt hver dag (Apple Watch) og styrke er kanskje en gang i uken nå bare siden ingen treningssenter er åpne. Dødkjedelig å gjøre det hjemme synes jeg
jeg jobber offshore så er vant med å gå 30.000 skritt til dagen så må på en måte holde meg litt i form:D men kjenner nå at det ikke er alle dager det er like lett! Spesielt med morgen kvalmen! Vi har eget gym hjemme så er super heldig sånn sett:Heartred
 
Je

jeg jobber offshore så er vant med å gå 30.000 skritt til dagen så må på en måte holde meg litt i form:D men kjenner nå at det ikke er alle dager det er like lett! Spesielt med morgen kvalmen! Vi har eget gym hjemme så er super heldig sånn sett:Heartred

ojda! Ja det kan jeg tenke meg er tøft nå!
Sprek blir du hvertfall
Vurderer sterkt å bygge hjemmegym selv :notworthy det hadde vært så fantastisk!
 
Kjente det var tungt å trene frem til uke 8, men nå har jeg endelig fått tilbake energien. Så spiller fotball 2 ganger i uka, løper en dag og spiller golf gjerne 1-2 dager i uka hvis jeg får tid. Legen har sagt at jeg bare må kose meg med alt så lenge jeg orker, og jeg tenker at når den lille kommer blir det jo automatisk litt mindre tid til å trene så tenkte å få inn så mye jeg orker og har lyst til nå:hilarious:
 
I dag var endelig lysten og motivasjonen på plass og jeg kom meg på trening! Hurra, og det var helt fantastisk, å gå fra 4-6 treninger i uka til 0 har vært litt nedtur for meg. Har gått en del turer og syklet litt, men i dag var det skikkelig digg med ei økt på treningssenteret igjen. Men fant fort ut av hvilke øvelser jeg ikke kan fortsette med, blant annet double unders (hoppetauet skal svinge to ganger under mellom hvett hopp), da tissa jeg på meg:oops: haha.

Satser på ny økt i morgen:rolleyes:
 
Prøvde meg på spinning men magen er fryktelig i veien og jeg satt med styret på det høyeste og så ut som en tulling.. :laughing002 fikk jo trent skikkelig men fant ingen god stilling på sykkelen
Får prøve igjen
Går turer hver dag da.. ca 30 min og noen øvelser hjemme på matta
Tenkte komme meg på sats og forsøke på noen øvelser i studio med lette vekter :)
Greit å holde ryggen sterk :)
 
Back
Topp