Trening i svangerskapet

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Er straks over i 2. trimester, og formen er stigende. Jeg er medlem på et vanlig treningssenter. Hva slags type trening anbefaler dere? Skal ta yoga samtidig, så noe i tillegg. :)

Takk. :)

Noen her med erfaringer?

Trente en del under første svangerskap. Mest styrke, uten å ta det helt ut på hver trening. Hadde trent under andre svangerskap også, hadde det ikke vært for at fødselen holdt på å starte i uke 23. Var ikke treningsrelatert.

Jeg var godt trent da jeg ble gravid sist gang, så da energien tok seg opp fortsatte jeg med vanlig belastning. Jeg ga meg da det ble vondt, bekkenløsningen satte en stopper for det meste etter hvert.

Trente til jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 37, da ble det forbud :) Trente en del styrke, litt kondis (tredemølle måtte kuttes på slutten, men holdt på lenge med det) og gruppe timer (aerobic, men uten hopp, mrl, forsiktig step), svømming, turer, inkl. fjell. Egentlig det meste, men tok hensyn. Fikk tilbake kroppen med en gang, så glad jeg valgte å trene hele veien ;)

Kroppen er som regel flink på å si i fra hva den tåler selv.

Er en godt trent fra før, er det ingen grunn til å gi seg. Jeg fortsatte med styrke, sykling og roing, men ga meg med løping da det ble ubehagelig. Kuttet også den tyngste styrketreninga, men brukte mye kroppsvekt og slynger :)

Trente heile svangerskapet. Ikke så mye i begynnelsen for da var jeg sliten etter jobb. Var på trening to dager før jeg fødte :P

Trente mest styrke og lyttet til kroppen. Endret øvelser i forhold til tidligere og kjørte gjerne litt lettere belastning....

Back
Topp