Trening i svangerskapet

Nelly84

Glad i forumet
Er det flere enn meg her som trener? Antar nesten det :) Jeg er ca.6 uker påvei og har de to siste dagene merket at det er veldig tungt å trene. Det føles ut som at all energi er borte og jeg vil bare krype sammen i et hjørne! Det var sånn jeg merket at jeg var gravid med sønnen vår (visste det ikke, hadde ikke fått tilbake mens etter MA/utskrapning). Da var jeg 6+1 og greide knapt løfte armene på trening.
Prøver så godt det går å leve som vanlig og ikke gi meg hen til sofaen og matlysten, har mistet en del ganger, så prøver liksom å ikke tenke på det før vi evnt ser hjerteslag på ultralyd.

Men, spørsmålet er: er det flere som er like slapp i formen som meg? :)
 
Jeg trente 2-3 ganger i uka frem til positiv test, men så forandret formen seg, og jeg ble skikkelig svimmel og uvel da jeg trente..
Tenker liksom at jeg skal begynne igjen hver uke, men sofaen og matlysten har tatt litt over her:P
Håper jeg kan bli liiiiitt flinkere veldig snart;)
 
Sist slet jeg mest med kvalmen, denne gangen er jeg helt utslitt. Føles som jeg har konstant melkesyre i beina. Alt jeg gjør føles så uendelig tungt og slitsomt.
 
Jeg har ikke vært noe god på trening før jeg ble gravid heller! Men nå merker jeg at jeg blir sliten bare å gå opp en liten bakke! Etter 12 uker tenker jeg at jeg må gå litt mer på tur, nå holder jeg meg på sofaen med kvalmen min:p
 
Jeg var på min første løpetur etter positiv test i dag, og det gikk utrolig nok veldig fint! I dag er første dagen jeg har hatt litt overskudd og følt meg fin i formen. Var veldig deilig å få beveget seg litt, og tok ting i mitt tempo :) Nå håper jeg at formen holder seg slik at jeg får noen flere løpeturer i løpet av sommeren. Men man vet aldri med denne gravidkroppen, syns det svinger utrolig mye fra dag til dag hvor mye jeg orker!
 
Var ikke særlig flink å trene før jeg ble gravid heller egentlig. Ødela ankeln og kneet mitt etter en skitur i mars og hadde akkurat begynt å kunne gå ordentlige turer. Men nå har jeg betong i beina. Det er så tungt. Så nå tenker jeg å komme igang med å trene rygg og bein her hjemme til formen er bedre. Håper det blir bedre snart :)
 
Jeg satte meg som mål å trene hver dag i juni (kickstart på treningen) to dager før positiv test. Jeg klarte å følge opp i 14 dager frem til 6+4, da endret formen seg radikalt og jeg blir såååå kvalm når jeg blir sliten, så jeg orker ikke tanken på trening. Håper det endrer seg snart. Er jo aktiv og mye ute sammen med lillegutt når han er våken, men når klokka er 19.30 er sofaen min beste venn. :)
 
Jeg merker at det er utrolig tungt å trene og blir fortere sliten:) Klarer ikke å gi jernet som før :p Det skal sies at jeg turner og vi øver masse til å reise til verdensgymnastradaen. :o
 
Back
Topp