Trening i svangerskapet

Råsa Muffin

Gift med forumet
Er det noen type trening, eller noe man IKKE burde gjøre når man er gravid?
Eller er alt greit så lenge man føler det er komfortabelt, og ikke ting blir i veien [8D]?

Man skal være forsiktig med buktrykket...altså ikke ta i så du blir rød i mosen når du holder på styrke. jeg trenet passe hardt fram til to uker før fødsel. Tren det du føler deg komfertabel med og som ikke gir vondter.[:)] Og der rette mage musklene er det ikke noe vits i og trene på den gamle måten, tren de skrå og mye core trening er bra.

Hvis du trener på helse studio gir de deg nok en fin veiledning. Ellers står det en del om det på nettet på flere trenings sider. [;)]

Tren som du pleide, men ikke bli for varm og pass på at pulsen ikke eksploderer!

Selv er jeg på aerobic og styrke 4 ganger i uka ca, og er gjerne med på noen walking timer også :)
Følger alt som blir gjort, men var i form før graviditeten!

ORIGINAL: Fru Fryd

Tren som du pleide, men ikke bli for varm og pass på at pulsen ikke eksploderer!

Selv er jeg på aerobic og styrke 4 ganger i uka ca, og er gjerne med på noen walking timer også :)
Følger alt som blir gjort, men var i form før graviditeten!

Jeg har ikke trent noe særlig på fryktelig lenge! Men har startet igjen nå .. Så er ikke i "form" sånn sett! Men jeg følger timen, osv og det går jo fint det [:)] 30 min aerobic 30 min styrke - 2 ganger i uka [:)]

Man skal vel ikke rocke ihvertfall[:)]

all kontaktsport et fy fy... men vanlig moderat trening på treningssenter o.l. er supert.. [;)]

Back
Topp