Trening i svangerskapet med bekkenlåsning

Ventetiid

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Smånissene 2022
Noen av dere som trener nå i svangerskapet med bekkenlåsing? Har fått litt av fysio men savner eventuelt litt inspirasjon :) blir mest korte gåturer med bikkja i disse dager :smiley-ashamed004
 
Noen av dere som trener nå i svangerskapet med bekkenlåsing? Har fått litt av fysio men savner eventuelt litt inspirasjon :) blir mest korte gåturer med bikkja i disse dager :smiley-ashamed004
Jeg går også, helst i marka. Unngår for mye bakke når det er vondt. Så følger jeg et treningsprogram på dinfemme.no. Akkurat nå er faktisk utfall en av øvelsene, så den må jeg ofte stå over. Gjør noen øvelser for rygg med strikk istedet.
 
Jeg går også, helst i marka. Unngår for mye bakke når det er vondt. Så følger jeg et treningsprogram på dinfemme.no. Akkurat nå er faktisk utfall en av øvelsene, så den må jeg ofte stå over. Gjør noen øvelser for rygg med strikk istedet.
Takk for tips :) går en del i skogen men blir verre og verre det her. Skal begynne å gå med krykker men vanskelig når man har med seg en schæfer unghund xD
 
Takk for tips :) går en del i skogen men blir verre og verre det her. Skal begynne å gå med krykker men vanskelig når man har med seg en schæfer unghund xD
Jeg ble mye bedre etter at jeg begynte å sove på siden med bbhugmepute mellom beina. Jeg kunne legge meg med vondt og våkne opp smertefri. Høres ut som at du har en overivrig turkamerat, ja! ;)Uff, krykker hørtes ikke bra ut. Håper du blir bedre! :Heartred
 
Jeg ble mye bedre etter at jeg begynte å sove på siden med bbhugmepute mellom beina. Jeg kunne legge meg med vondt og våkne opp smertefri. Høres ut som at du har en overivrig turkamerat, ja! ;)Uff, krykker hørtes ikke bra ut. Håper du blir bedre! :Heartred
Elsker den puta og den er med absolutt overalt <3 ja ivrig så er ikke alltid like lett, spesielt når jo har løpetid xD takk for gode tips :)
 
Jeg sover med bbhugme mellom knæra og anklene, dytter den til så tykkelsen er perfekt for meg og jeg er smertefri. Jeg har bekkenløsning, ikke låsning, og så syns jeg det er så individuelt hva som gjør vondt så vanskelig å komme med forslag. Jeg trener en del, gjør mye symmetriske øvelser og gjør da både knebøy, markløft og "good morning" med enten vekt eller strikk. Foreløpig kan jeg også gjøre utfall bakover, men sidelengsbevegelser gjør vondt.
 
Jeg ble mye bedre etter at jeg begynte å sove på siden med bbhugmepute mellom beina. Jeg kunne legge meg med vondt og våkne opp smertefri. Høres ut som at du har en overivrig turkamerat, ja! ;)Uff, krykker hørtes ikke bra ut. Håper du blir bedre! :Heartred
Da har eg og begynt med, og det er veldig effektivt! Har mykje mindre plager no. Har den med meg i sofaen og, legger den under beina for å få dei litt opp
 
Veldig lavterskel gravid-yoga-filmen på You-tube. Vet ikke om det teller som trening, uansett DIGG
Gravidyoga er veldig fint! Har hatt planer om å begynne med det, men ikke kommet ordentlig igang. Har du noen spesielle videoer å anbefale?

Ellers i hverdagen gjør jeg alltid Solhilsen som en del av oppvarming, og en del avsluttende øvelser fra primary series ved uttøyning - men det tør jeg ikke lenger. Det er vel f.eks. ikke så bra å ligge mye på magen, nå. Så må si jeg er spent på hvor stiv og støl kroppen vil være etter november! :rolleyes: Da er det nok lurt å iallefall ha gjort litt gravidyoga.
 
Jeg har testet ut mammatv-babyverden på YouTube. Flere korte snutter som er veldig korte og fine. Lavterskel, blir ikke engang svett - men likevel genialt for avspenning og trening av støttemuskulatur. Masse lykke til, og gi gjerne en lyd om du kommer over noe annet bra.xsmile9
 
Noen av dere som trener nå i svangerskapet med bekkenlåsing? Har fått litt av fysio men savner eventuelt litt inspirasjon :) blir mest korte gåturer med bikkja i disse dager :smiley-ashamed004
Jeg sliter veldig med bekkenet, og har slitt med det i mange år selv om jeg ikke har vært gravid før. Men nå når jeg ble gravid så har det bare blitt mye verre. Jeg trener gruppetrening 2 ganger i uken med psykomotorisk fysioterapeut. Der ene dagen trener vi bekken og andre styrke på hele kroppen. Trening går helt fint for meg så. Lenge jeg slipper å legge meg strak ned på gulvet, for da låser det seg. Anbefaller å bruke en ball å massere rumpeballene med. Strekke skinka å nedre del av korsrygg. Jeg bruker også yogaballen til å ta bekkenløft og pendle med beina. Fysio anbefalte også å ikke gå for stivt, men heller vrikke litt på rumpen :hilarious: også gå minst mulig på asfalt å heller gå i ulendt terreng, gå på sand skulle vist være kjempebra ;) masse lykke til :)
 
Jeg sliter veldig med bekkenet, og har slitt med det i mange år selv om jeg ikke har vært gravid før. Men nå når jeg ble gravid så har det bare blitt mye verre. Jeg trener gruppetrening 2 ganger i uken med psykomotorisk fysioterapeut. Der ene dagen trener vi bekken og andre styrke på hele kroppen. Trening går helt fint for meg så. Lenge jeg slipper å legge meg strak ned på gulvet, for da låser det seg. Anbefaller å bruke en ball å massere rumpeballene med. Strekke skinka å nedre del av korsrygg. Jeg bruker også yogaballen til å ta bekkenløft og pendle med beina. Fysio anbefalte også å ikke gå for stivt, men heller vrikke litt på rumpen :hilarious: også gå minst mulig på asfalt å heller gå i ulendt terreng, gå på sand skulle vist være kjempebra ;) masse lykke til :)
Tusen takk for tips :) er ikke så lett å fikke bra ting nå xD blir ned på treningssenter på mandag og se hva kroppen vil gjøre :D
 
Back
Topp