Trening i permisjonstida

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
❁ Juliskatter 2026 ❁
Noen andre som tenker å trene i permisjonstida? Med sønnen min trente jeg ikke, men jeg gikk og gikk og gikk laaaange turer med vogna, dag ut og dag inn, så jeg ble jo slank og sterk i beina fort som bare det. Men man blir jo gjerne litt lei av å bare gå, særlig siden barselgruppa mi bestod av meg og èn annen, og alle vennene mine jobbet eller studerte på dagtid. Jeg hadde heller ikke noe familie i nærheten, så da ble det meg og babyen størstedelen av dagen nonstop. Denne gangen tenker jeg å melde meg inn i Elixia, slik at jeg kan trene i permisjonstiden, siden de har barnerom, hvor barna kan være fra de er seks uker gamle. Jeg tror det blir utrolig deilig å kunne ha litt alenetid, uten baby på armen/i vogna/på puppen konstant. Er jo morsomt med gruppetimer også, og da har man jo muligheten til å treffe andre med barn også. Et stort pluss også at man kommer i form, og får litt overskudd i tillegg :) Noen her som har tenkt å trene, eventuelt har trent i tidligere permisjoner, og hvordan fungerte det?

Jeg har tenkt til å trene så fort jeg har energi til det:) Også skal jeg nok prøve å finne en gruppe med andre som er i permisjon. Er jo mulig for folk her inne å møtes da. Om man bor i nærheten av hverandre :)

Jeg er medlem på sats. De har barnepass, så blir nok til at jeg trener frem til fødsel og starter opp så snart jeg kan etter:)

Mens vi bor her blir det nok bare og gå, men når vi er flyttet til sommeren kommer jeg til melde meg inn på treningssenter :-)

Jeg trente på formiddagen i forrige permisjon. Veldig godt å være ferdig med trening på dagtid,men kommer nok også til å oftere prioritere å trene på egenhånd på ettermiddag/kveldstid :) barnepass er topp på treningssenter,og her hvor jeg bor er det flest i alderen 0-2 år på dagtid så da koser de minste seg der.

Jeg er medlem på Fresh i dag, men de har ikke barnepass.. Så etter jeg har født, kommer jeg til og melde meg inn på spenst:) der har de barnepass:) da får jeg levert guttungen på skolen, så rekker jeg og trene før han er ferdig på skolen, så har vi hele ettermiddagen ledig til lekser og andre aktiviteter, og at mannen evt får trent etter jobb dersom han ønsker det:)

Jeg er medlem på sats. De har barnepass, så blir nok til at jeg trener frem til fødsel og starter opp så snart jeg kan etter:)
Jeg har ikke tid til å trene nå, med studier og en ett og et halvtåring i hus. Dagene går i ett! Men etter jul er jeg ferdig med studiene, og skal bare jobbe når det passer meg (er ekstravakt). Da tenkte jeg at jeg kan melde meg på gravidsvømming eller lignende :) Eventuelt bare dra i svømmehallen. Gjorde det sist graviditet. Syntes det er veldig deilig å svømme, siden man føler seg mye lettere og friere i kroppen i vannet.

Jeg liker best å svømme, så håper jeg får gjort noe av det i permisjonstida :)

Jeg skal satse på å trene, men tror ikke jeg klarer å etterlate til noen på barnepass på treningstudio så tidlig.. Må bli på kveldstid når mannen kan passer.. etter en god tid;)

Hvis det blir som sist, så er det uaktuelt at noen andre enn nær familie (evt venner som er godt voksne damer med god erfaring) passer barnet mitt de første månedene, så treningssenter blir nok ikke aktuelt.

Men må begynne å trene. Trener ikke. Har ikke trent på årevis (les: før eksamen siste studieår). Gått litt turer og sånn, men ikke ordentlig kardio/styrke etter jeg begynte å jobbe.

Jeg tenker å komme i bedre form og tenker å starte litt forsiktig igjen når energien kommer på plass, håper det ikke tar lang tid. Heldigvis har vi litt treningsutstyr her hjemme, så jeg kan gjøre en innsats her, også tenker jeg å trille en del. Håper det bor noen rundt her som skal i perm samtidig så man får noen å trille med.

Back
Topp