Trening i graviditeten

Sinéad

Gift med forumet
Marshmallows2021
Augustbarna2024
Noen her som trente jevnlig før de ble gravid?

Jeg trente jevnlig crossfit/olympisk vektløfting/løping 5-6 ganger i uka, men har ikke trent siden positiv test på grunn av at jeg kaster opp alt jeg spiser og derfor bare ligger på sofaen... Har ikke lyst til å trene igjen før jeg kommer meg gjennom dagen uten medisiner.

Men jeg savner så UTROLIG å trene! På gode dager kan jeg gå 30min tur...

Jeg fant endelig løpegleden, ute, noen mnder før positiv (uventet) test.
Løp 3-4ganger i uken i 3mnder, så kom kvalmen og jeg ble tappa for energi. De dagene jeg hadde energi løp jeg rolig.
Ultralyden i uke 10 og viste morkake foran mormunn, da ble det slutt på løpinga. (Streng beskjed fra overlegen etter tidligere risikosvangerakap.) Jeg skal til ultralyd i morgen. Håper morkaka har flyttet på seg og at jeg igjen kan begynne å trene nå som energien er litt tilbake. :smiley-angelic001

Tenker jeg begynner med rolig styrketrening på treningssenteret og bruker ellipse i stedenfor å løpe. Liker å tro at det ikke «hopper» like fælt nedi der som ved løping. :rolleyes:

Jeg veier litt ekstra fra før, så om jeg klarer å holde vekta stabil gjennom svangerskapet tror jeg er bra for oss begge. :D

Jeg fant endelig løpegleden, ute, noen mnder før positiv (uventet) test.
Løp 3-4ganger i uken i 3mnder, så kom kvalmen og jeg ble tappa for energi. De dagene jeg hadde energi løp jeg rolig.
Ultralyden i uke 10 og viste morkake foran mormunn, da ble det slutt på løpinga. (Streng beskjed fra overlegen etter tidligere risikosvangerakap.) Jeg skal til ultralyd i morgen. Håper morkaka har flyttet på seg og at jeg igjen kan begynne å trene nå som energien er litt tilbake. :smiley-angelic001

Tenker jeg begynner med rolig styrketrening på treningssenteret og bruker ellipse i stedenfor å løpe. Liker å tro at det ikke «hopper» like fælt nedi der som ved løping. :rolleyes:

Jeg veier litt ekstra fra før, så om jeg klarer å holde vekta stabil gjennom svangerskapet tror jeg er bra for oss begge. :D

Åh, håper du får klarsignal til litt trening igjen da! ❤️

Hvor langt er du på vei?
krysser fingrene for at kvalmen din gir seg snart så du får begynt igjen du og! :D

Jeg er 10+4 i dag. Er på grensa til ekstrem svangerskapskvalme på SUKK-skjema om dagen, så det er uaktuelt akkurat nå hvertfall :(

Jeg er 12+6 og har vært veldig heldig så langt! Noen dager med kvalme og ekstrem trøtthet, men har klart å opprettholde 2-4 økter i uken selv om antallet var mere før graviditeten.

Har både kunnet løpe, trene stryke og crossfit som før graviditeten, men jeg har redusert litt på vektene og fulgt med på signalene kroppen har gitt meg underveis. Hvis noe ikke har føltes bra ut har jeg stoppet :happy:

Håper at kvalmen gir seg snart hos deg:Heartred

Jeg trener vanligvis rundt 6-7 ganger i uka. Kampsport, løping og styrke. Har fortsatt med løping og styrke, og klarer å holde meg til 4-5 ganger i uka. Løper mye saktere (puster som en hval) og tar kortere økter. Vektene er på det samme som før, men har jo ikke tatt noe sørlig opphold fra treningen. Husk at dersom det er lenge siden sist må du ta det tilbake noen steg, færre kilo, færre øvelser. Heller litt lite enn for mye. Ellers kan jeg tipse om at trening ofte hjelper mot svangerskapskvalme, så om du klarer det ville jeg prøvd meg på en lett økt, selv om det byr imot. God bedring <3

Så flinke dere alle er! Klarer såvidt å ta 2-3 20 minutters styrkeøkter hjemme på gulvet hver uke.... men kanskje formen er stigende nå innover i 2.trimester. Jobber i barnehage, så har ofte mellom 15-20 tusen skritt på treningsklokka hver dag, så det brukes opp mye energi på jobb.

Jeg trener vanligvis rundt 6-7 ganger i uka. Kampsport, løping og styrke. Har fortsatt med løping og styrke, og klarer å holde meg til 4-5 ganger i uka. Løper mye saktere (puster som en hval) og tar kortere økter. Vektene er på det samme som før, men har jo ikke tatt noe sørlig opphold fra treningen. Husk at dersom det er lenge siden sist må du ta det tilbake noen steg, færre kilo, færre øvelser. Heller litt lite enn for mye. Ellers kan jeg tipse om at trening ofte hjelper mot svangerskapskvalme, så om du klarer det ville jeg prøvd meg på en lett økt, selv om det byr imot. God bedring <3

Ja, nå har jeg jo ikke løfta siden slutten av juni, så det blir veldig pent og rolig i starten uansett. Nå fikk jeg sykmelding og diagnosen hyperemesis, så trening er uaktuelt uansett hvor mye jeg vil. :( Sliter med noe så enkelt som å gå på butikken som er to min unna... :banghead:

Det ble støvsuging av hele huset i dag + rydding. Ble vel fort en time, men med pauser. Fikk besøk, måtte ha spisepause, legge guttungen pause, men det var vel det. Jeg ble ferdig!

Eg har trent lite dei siste åra, men vore aktiv ved å gå tur, leike med barn, klatre i tre () og slik. Har tatt opp litt løping nå etter eg blei gravid, og det kjennes veldig bra! Har også nettopp prøvd eit treningsopplegg frå ingerindubai (følger på Instagram) som var veldig bra. Og slitsomt.

Back
Topp