Trening i første trimester

mrs.g

Glad i forumet
Jeg er bare 4+0, så har ikke så mye plager enda. Men dere som har kommet lenger, trener dere som vanlig? Er det ting man bør ta hensyn til? Jeg leste at man ikke bør bli for varm/overopphetet i første del av svangerskapet, så kanskje unngå å løpe ute i sola når der er tropevarme som det var på Østlandet de siste dagene.

Jeg jobber som BodyPump-instruktør, men har heldigvis straks sommerferie fra den faste timen min. Slitsomt å være instruktør dersom man føler deg uvel, da kan man jo ikke bare gå.

Last edited:
Sniker ;) Man kan stort sett trene som man pleier, men unngå de hardeste øktene og unngå å bli for varm. Lytt til kroppen. Når magen kommer bør man unngå vanlig sit ups. Og unngå ting som kan skade magen (f.eks ski kan man falle). Anbefaler boken "trening for kule mager"

tren som normalt er vel tommelfingel regelen, så samt du ikke er håndball spiller, fotballspiller eller driver med kontaktsport ;-)

Jeg er ikke så mye lenger, men trener som normalt. Nå har det blitt bare jogging, fordi jeg skal delta i et løp til uka. Men håper og satser videre på å kunne jogge og trene styrke som jeg pleier.
Går også å kontakte JM om du har spørsmål :)

Trener som normalt her :) Går tur/jogger og trener styrke. Jeg hadde egentlig planer om å prøve meg på større vekter nå, men tror jeg heller går ned litt i vekt og kjører vedlikeholdstrening :)

Back
Topp