Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen som trener Zumba her? Har trent det og Sh'bam noen dager i uka i noen mnd før jeg fant ut jeg var gravid. Blir jo rimelig svett og sliten etter hver økt og ble litt skeptisk til å trene det nå, men det er jo så moro!![]()
Men hva med å trene magemusklene på apparater med vekt på,er det greit ?*sniker* man kan trene det meste I svangerskapet bortsett fra øvelser som legger trykk på bekken muskelatur og korsrygg. For eksempel beinpress er en øvelse man må unngå
Ellers er det mye man kan gjøre så lenge det ikke føles ubehagelig og er vondt. Det er også en viss makspuls man ikke må gå over når man er gravid men husker ikke den sånn I farta nå![]()
Nei det ville jeg ikke tro fordi magemusklene kan faktisk slite slik at de ikke trekker seg sammen igjen etter fødselen. Det er noe jeg bare tenker sånn på toppen av hodet. Men vet det er mange som trener magen med ball og uten vekter hvor dette går kjempe braMen hva med å trene magemusklene på apparater med vekt på,er det greit ?
Ja eg tenkte også litt på det, men så var det noen som sa at det ikke var før babyen var blitt så stor at det ville skade bekkenet. Er ikke alltid like lett å vite hva som er greit og ikke, vil jo ikke gjøre noe skade.Nei det ville jeg ikke tro fordi magemusklene kan faktisk slite slik at de ikke trekker seg sammen igjen etter fødselen. Det er noe jeg bare tenker sånn på toppen av hodet. Men vet det er mange som trener magen med ball og uten vekter hvor dette går kjempe bra![]()
Eg tenker at å øke vekt ikke er så gunstig, heller gå litt ned. men jo kanskje man kan trene mage som før er greit. eg vet ikkeSist svangerskap trente jeg knebøy helt frem til fødselen uten noe problem. Så lenge en ikke prøver seg på noe maksløft, men tar hensyn til kroppen, så går det helt fint.
En skal forsøke å unngå øvelser hvor en ligger på ryggen og trening av de rette magemusklene når en kommer til andre/tredje trimester. I første trimester kan en derimot trene som før.
Det er først når magemuskelaturen har sklidd fra hverandre grunnet babyens størrelse, at en skal unngå å trene magen. Det vil si de rette magemusklene som en bruker ved for eksempel situps. Kjernemuskelatur kan en trene hele svangerskapet. Det vil si at for eksempel plankeøvelser er fint å trene.Ja eg tenkte også litt på det, men så var det noen som sa at det ikke var før babyen var blitt så stor at det ville skade bekkenet. Er ikke alltid like lett å vite hva som er greit og ikke, vil jo ikke gjøre noe skade.
Kanskje ta av litt vekter i forhold til før er bedre