Trening, fortsette så lenge som mulig eller?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Så jenter, hvordan er det med trening? Var på Zumba i går, det var ikke veldig godt for halebenet... Og såå sliten som jeg ble, regner med at det skyldes dårlig mat inntak grunnet kvalme. var liksom tom for energi. Men har ike lyst å gi meg... Kanskje jeg bør bytte aktivitet? Kanskje finne en treningsform uten så mye hofteristing.

i mitt første svangerskap turte jeg ikke trene var redd babyb skulle dette ut!?!? Ha ha må le av meg selv! Har lagt på med over tredve kilo med begge gutta, orker ikke dette denne gangen! Trener du?

Har veldig lyst til å svare at ja, jeg trener! :-)
Men er nok ikke så flink. Tenker at jeg skal begynne litt smått nå, men vet ikke helt med hva. Tips?

Sist svangerskap var jeg i veldig god form før svangerskap og fødsel, så det er jo bare å sette igang egentlig. Tror nok man bør unngå kampsport osv. etterhvert, men tidlig i graviditeten er barna ganske godt beskyttet der inne. :-) De detter ikke ut av litt bevegelse iallfall! Hi hi! :-)

Glemte å si at du er flink som trener! :-)

Tusen takk, det var snilt av deg å si!

husker noe med at man ikke skal trene magemuskler når man er gravid, men galt det fra starten av? Tenkte litt på pilates, men jeg svetter ikke nok på de timene, men støl blir man! Kanskje et styrke program er løsningen? Har step på torsdager men tenker at det nok ikke blir godt for bekkenet etterhvert.... Hmmm....

Om jeg ikke tar helt feil, mener jeg å huske at man kan trene magemusklene den første tiden. Men mot slutten vil de jo dele seg, og da er det nok litt ubehagelig.

Jeg trente lett styrke, også av magemusklene, den første tiden av graviditeten sist gang, og det gikk helt fint! Men kjenn etter hva kroppen din sier!

Blir svett bare jeg hører ordet pilates her jeg sitter jeg. Hi hi!
Kanskje var dette innlegget ditt det lille pushet jeg trenger for å komme igang igjen. Må få opp motivasjonen litt, så bra å lese om andre som trener! :-)

Jeg gir fulstendig balla i treningemoticon
for inntil 4 uker siden løp jeg på elitenivå og trente 9-11 ganger i uken. Nå er jeg så trøtt og slækk i kroppen at en tur i skog og hei utgår til og med...
Får bare lytte til kroppen.
Hvis det blir 9 månderes inaktivitet og mye vektøkning så får jeg bare leve med det!!

Jeg skjønner det er utrolig kjipt å gå opp 30 kg ved svangerskap, så det er viktig å trene hvis en vil og føler for det.
Hvis det bare er et slit og en føler seg værre ETTER trening enn før en startet, ville jeg nok bare tatt det med ro.

Men jeg har samme tankegang NÅ som trådstarter hadde før: Er livredd for å spontanabortere selv om det at du trener har absolutt null innvirkining på at en skulle "riste" ut barnet 
De gangene jeg har aborterert har jeg trent som bare rakkern. Men kroppen min forteller meg noe annet i dette svangerskapet, og jeg har valgt å lytte

Jeg har alltid løpt ute, men her rett før jeg ble gravid meldte jeg meg inn på et treningstudio, løper litt på tredemølle men liker helst elipsemaskin, da jeg føler det blir mindre støt. Da tar jeg et program som varer ca 45 min og blir god og svett så trener jeg litt styrke øvelser etterpå... Har trent litt mage øvelser men blir helst armer, bein og rygg. Er ikke farlig å trene magen men for meg blir det bare litt ubehagelig.
Jeg prøver å komme meg på trening minst 3 ganger i uken, helst oftere men er ikke alltid det blir tid og energi til det.
La også veldig på meg i første svangerskap og trente ikke noe da så merker jeg har litt "panikk" for det nå også (slet sånn med å ta av igjen etterpå, brukte mye tid og krefter på det)  Men selv med trening og ikke noe spesiell forskjell i mat vanen har jeg allerede lagt på meg nesten 2 kg og er bare i uke 5+6.......

Back
Topp