Trening for gravide

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Graviditet er ingen unnskyldning for å slippe unna trening. Tvert om! Er du i god fysisk form er du bedre rustet til selve fødselen, og du vil komme deg fortere etterpå!

Sjekk gjerne denne linken for treningstips i graviditeten :)

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Trening/Trening-for-gravide/

PS - på siden du blir linket til er det blant annet en film med ti gode øvelser du kan gjøre hjemme på stuegulvet :) Dørstokkmila ingen unnskyldning ;)

Er du flink til å holde deg i form i svangerskapet?

Jeg har som mål etter flyttingen til helga, og komme meg ut i skogenmed bikkja og gå noen gode lange turer.
Kjøpte meg TRX (slyngebånd) rett før jeg ble gravid og har fått et opplegg med den som jeg kan bruke nå. Må bare komme igang.

Oi, det var noen fine videoer!! Kanskje prøve meg på de :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har meldt meg på DYTT gjennom jobb :-) Vi begynner i dag, så nå må jeg prøve å gå 10000 skritt hver dag fremover :-)

Trener ikke, men går i ett fra 7.30 - 15.30 på jobb, pluss en times tid ute med hunden. Kaster pinner så han trener seg selv sånnsett :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Oii lykke til med den!!! :)

Hehe takk, trenger nok det :-) Er litt med på kjøtt og flesk nå da, tenker jeg. Får se hvor lenge det går. Har slitt litt med vond/stiv rygg de siste mnd i de andre svangerskapene og da ble det verre av å gå mye, men prøver i alle fall :-)

Hehe takk, trenger nok det :-) Er litt med på kjøtt og flesk nå da, tenker jeg. Får se hvor lenge det går. Har slitt litt med vond/stiv rygg de siste mnd i de andre svangerskapene og da ble det verre av å gå mye, men prøver i alle fall :-)

Tøft gjort å hoppe i det iallefall :)

Trener ca 1,5t til dagen. Både styrke og cardio! Slet litt med det i begynnelsen når jeg var extrem trøtt og ganske kvalm. Men nå går det som det suser igjen! Hærlig :D

Jeg puster og peser bare jeg ser en oppoverbakke... Men har sååååå godt av det ;)

Pusten min blir også fort høy! Tar bare litt lenger pauser mellom settene når jeg trener styrke og styrer tempoet litt ned på cardioen når jeg puster som en flodhest! Hehehehe

Jeg trener aerobic eller step 3.ganger i uken slik som før så jeg er fornøyd med egen innsats. Men noen som har hørt noe ang. Ny forskning om dette med trening av de rettemagemusklene i graviditeten..?

Jeg trener aerobic eller step 3.ganger i uken slik som før så jeg er fornøyd med egen innsats. Men noen som har hørt noe ang. Ny forskning om dette med trening av de rettemagemusklene i graviditeten..?
Nå deler jo magemusklene seg i svangerskapet??

I
Nå deler jo magemusklene seg i svangerskapet??

I know, men var en pt som mente at ny forskning viste at man gjerne kunne trene de rette magemusklene i graviditeten. Jeg har i mine to tidligere svangerskap bare trent de skråmagemusklene fra uke 12 da jeg trodde det var det "riktige"

I

I know, men var en pt som mente at ny forskning viste at man gjerne kunne trene de rette magemusklene i graviditeten. Jeg har i mine to tidligere svangerskap bare trent de skråmagemusklene fra uke 12 da jeg trodde det var det "riktige"
Man skal være veldig forsiktig med å trene magemusklene fra skambeinet og opp mot navelen pga disse blir 'delt' etterhvert som livmoren vokser, dvs at man kan få varige men. Om du trener disse hardt kan de bygge arrvev imellom og da ikke 'bygge' seg sammen igjen etter fødsel! <- fikk jeg beskjed om fra fysioterapauten.
Jeg nevnte også det som en pt hadde skrevet om..
Å då sa han og lo;

Å høre på en pt om andre ting utenom mosjon er som å høre på en ku som forteller månen...

Han mener pt'er ofte tar vann over hodet og missleder ofte folk med mye idiotisk informasjon..

Jeg må egentlig si meg ganske enig, opplevde at en pt sa til meg at jeg trengte ikke bruke proteinpulver pga det var kun dyr urin... Så spørte jeg han da om hvordan den beste måten for meg å spise all proteinene jeg trenger iløpet av en dag som er 130g.. Da fikk jeg bare til svar at jeg måtte ikke spise så mye, for jenter skal ikke bygge så mye muskler, da blir de store.. HAHAHA ... Sier bare litt :p idiot.no jeg kan banne på at 1 av 100 klarer spise all proteinintaket en person skal ha per dag gjennom mat. Det er derfor proteinpulver finnes, for oss som ikke får i oss 5 kyllingfileter per dag :p <- datt litt ut av tema her, men måtte bare få det ut!

Har meldt meg på DYTT gjennom jobb :-) Vi begynner i dag, så nå må jeg prøve å gå 10000 skritt hver dag fremover :-)

Det har jeg vært med på også! Veldig moro! Nå går jeg med en fitbit på meg :)

-Fra appen-

Man skal være veldig forsiktig med å trene magemusklene fra skambeinet og opp mot navelen pga disse blir 'delt' etterhvert som livmoren vokser, dvs at man kan få varige men. Om du trener disse hardt kan de bygge arrvev imellom og da ikke 'bygge' seg sammen igjen etter fødsel! <- fikk jeg beskjed om fra fysioterapauten.
Jeg nevnte også det som en pt hadde skrevet om..
Å då sa han og lo;

Å høre på en pt om andre ting utenom mosjon er som å høre på en ku som forteller månen...

Han mener pt'er ofte tar vann over hodet og missleder ofte folk med mye idiotisk informasjon..

Jeg må egentlig si meg ganske enig, opplevde at en pt sa til meg at jeg trengte ikke bruke proteinpulver pga det var kun dyr urin... Så spørte jeg han da om hvordan den beste måten for meg å spise all proteinene jeg trenger iløpet av en dag som er 130g.. Da fikk jeg bare til svar at jeg måtte ikke spise så mye, for jenter skal ikke bygge så mye muskler, da blir de store.. HAHAHA ... Sier bare litt :p idiot.no jeg kan banne på at 1 av 100 klarer spise all proteinintaket en person skal ha per dag gjennom mat. Det er derfor proteinpulver finnes, for oss som ikke får i oss 5 kyllingfileter per dag :p <- datt litt ut av tema her, men måtte bare få det ut!
Da fortsetter jeg med å trene på min måte altså bare de skråmagemusklene og holder fast med min "gamle" kunnskap om temaet :)

Back
Topp