Trening for gravide!

Oljeænke85

Flørter med forumet
Har trent my styrke, men dabba av ætte æ vart gravid. Æ e førstegangsgravid og redd for SA. Usikker om æ kain løft like tungt i markløft, ta tunge knebøy, og ta nedtrekk som før osv.. Har læst at main helst itj ska træn intervalla me makspuls, men ka me styrketrening? Ka mene dokk om det?

Har dokk nå treningstips og btw?

Er du vant til å trene, kan du helt trygt forsette med det :) Bare pass på å ikke trene så nære maxpuls ved intervalltrening og kondistrening generelt. Og så må man mer enn gjerne trene styrke, men målet bør kanskje være å vedlikeholde fremfor å bygge på.
Mitt tips er tren, men kjenn på signalene fra kroppen og ta det der i fra! :)

Her går det i kun zumba og turer :)

Betryggende å hør, vedlikeholdstrening begins tomorrow! :-D

Jeg håper jeg kan være i god form gjennom svangerskapet. Har aldri vært i kjempegod form, men i fjor trente jeg 2-5 ganger i uka frem til jul. Prøvde meg på litt styrketrening i dag, men ble rett og slett litt kvalm av å ta push ups.

Tenkte jeg skulle få med meg moren min på tur en kveld i uka, og prøve å finne litt roligere treningsformer. Kanskje begynne med yoga for gravide.

Som folk over her sier. Tren for å vedlikeholde. Syntes denne artikkelen er informativ!

Som den sier kan trening under svangerskap bidra til et lettere svangerskap, kortere fødsler og mange andre fordeler. Kjekt det!

Takk Dhalia :-)

Back
Topp