Trening før uttak?

Løven93

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei.
Jeg skal ha uttak på mandag og driver med ridning. Var hos gynk. Idag og glemte og spør om det er Okay at jeg rir i helga. Eggene var ikke så store enda. Det er jo endel humping. Føler meg i grei form.

Hører jo at eggstokkene kan vri seg og slikt. Hva tenker dere?
 
Hei.
Jeg skal ha uttak på mandag og driver med ridning. Var hos gynk. Idag og glemte og spør om det er Okay at jeg rir i helga. Eggene var ikke så store enda. Det er jo endel humping. Føler meg i grei form.

Hører jo at eggstokkene kan vri seg og slikt. Hva tenker dere?

Oi, ikke en problemstilling jeg har vært innom, hvertfall ikke så konkret.. Men jeg spurte om løping, og de anbefalte det ikke de siste dagene før uttak nettopp fordi eggstokkene er så store og kan vri seg som du sier. Personlig hadde jeg kanskje droppet det..? Men så har jeg ikke erfaring med ridning selv, så vet ikke hvor belastende det er.. :bag:
 
Oi, ikke en problemstilling jeg har vært innom, hvertfall ikke så konkret.. Men jeg spurte om løping, og de anbefalte det ikke de siste dagene før uttak nettopp fordi eggstokkene er så store og kan vri seg som du sier. Personlig hadde jeg kanskje droppet det..? Men så har jeg ikke erfaring med ridning selv, så vet ikke hvor belastende det er.. :bag:
Takk for svar, er kanskje ikke verdt og ta sjansen.
 
Hei.
Jeg skal ha uttak på mandag og driver med ridning. Var hos gynk. Idag og glemte og spør om det er Okay at jeg rir i helga. Eggene var ikke så store enda. Det er jo endel humping. Føler meg i grei form.

Hører jo at eggstokkene kan vri seg og slikt. Hva tenker dere?
Da jeg fikk info ved første uttak ga de eksempel på treningsformer å unngå og nevnte aerobic, sprangridning, løping og alt som involverte hopp og sprett.
 
Jeg fikk tydelig beskjed om å unngå jogging og hopping de siste dagene før uttak. Jeg ville tatt en telefon og høre. Tror det kan være lurt å ta det med ro, så kan du ri igjen om noen dager. :)
 
Back
Topp