Trening før 6 uk

Luckyus

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Må man virkelig vente 6 uker?
Har så lyst til å starte opp igjen, nødtrene litt siden det er bikinisesong:D Magen min trakk seg sammen til å bli normal 3 dager etter fødsel, og får ingen finger mellom magemusklene når jeg strammer.. Tror jeg er heldig og at kroppen kommer seg fort tilbake til normalen... Det må da være individuelt? Skjønner jo at jogging og tunge løft som belaster "Livmoren" ikke er noe jeg skal, men litt armer, rumpe mage, bein må vel være ok?:anyone

Klart du kan begynne å trene :)
Ingen som kan bestemme når du skal begynne igjen. Jeg var på første joggeturen 2 uker etter fødsel fordi jeg var i form til det og hadde lengtet sånn etter å komme igang igjen.

Det er du som kjenner din kropp best, så det beste er å lytte til den.
Start forsiktig og se ann hvordan det går.

Enig i at du kjenner selv på kroppen din når du er klar. Men jeg tenker som deg at jogging og tunge løft er greit å vente med. Hørt litt skrekkhistorier om skjede-/livmorfremfall.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er definitivt ikke klar nedentil, og tør ikke ta sjansen på noe før jeg har vært på kontroll. Har gått ganske langt i dag og kjenner at det drar godt i klippet.

Men om man er i form, ikke har smerter og ikke blør veldig så ser jeg ingen hindring.

Dere er jammen tøffe, jenter! Det siste jeg tenker på om dagen er trening :p

Jeg går tur!! Begynte sakte, men øker nå tempoet og hvor lenge jeg går.

Klart du kan begynne å trene :)
Ingen som kan bestemme når du skal begynne igjen. Jeg var på første joggeturen 2 uker etter fødsel fordi jeg var i form til det og hadde lengtet sånn etter å komme igang igjen.

Det er du som kjenner din kropp best, så det beste er å lytte til den.
Start forsiktig og se ann hvordan det går.

Wow, sprekt!!
Kjenner det klør i musklene etter litt vektløfting! Føler meg absolutt 100% som før jeg ble gravid så i morgen kveld blir det nok en tur på treningssenteret! Fordelen med flaskebaby er at jeg kan koble helt av en times tid :)

Fysioterapeuten min sa det bare er å sette i gang:) så fort man orker! Jeg har vært på vei ned på treningssenteret flere ganger, men det har alltid kommet noe i veien! Vurderer det i morgen tidlig når vaskehjelpen kommer, da må jeg finne på noe likevel! Er bare litt usikker på om de tar babyer på 2 uker i barnepassen?!

Fysioterapeuten min sa det bare er å sette i gang:) så fort man orker! Jeg har vært på vei ned på treningssenteret flere ganger, men det har alltid kommet noe i veien! Vurderer det i morgen tidlig når vaskehjelpen kommer, da må jeg finne på noe likevel! Er bare litt usikker på om de tar babyer på 2 uker i barnepassen?!

Her i Oslo tar de ikke inn babyer under 6 uker på babypass. Tror det gjelder de aller fleste senter dessverre.

Jeg skal melde meg inn på Elixia så fort forkjølelsen er ute av kroppen nå, og da blir det å trene på dagtid og ha baby god og mett på babycare mens mamma svetter og får igjen formen:)
Gleder meg så mye at det kribler i magen!

Tror de fleste barnepass har den 6 ukers regelen... Men det er som regel lov å ta med baby i vogn eller bilstol :)

Hmm, venter til neste uke... Kan jo bare si hun er 6 uker da, eller er jeg skikkelig sleip da

Det ble keisersnitt på meg, så er spent på når treninga kan starte for fullt.. Får vondt av å gå korte turer nå og kan ikke løfte noe mer enn minien.. Gleder meg til jeg iallefall kan gå litt lengre turer uten vondter!

Back
Topp