Trening etter svangerskap, med bekkenløsning.

Nabie

Glad i forumet
Julibarna2014
Da var en igang med trening igjen etter mange mange mnd uten nå spesiell trening!
Har ikke kjent noe særlig til bekkenløsninga etter fødselen men merket utrolig godt bekkenløsningen i skambeinet under og etter noen visse øvelser på studioet...
Burde jeg unngå trening som skaper ubehag i bekkenet, kan det forverres? :scratch

Jeg har bekkenløsning, og nå 5 mndr etter ks så er det verre enn noen gang. Jeg må trene helst hver dag for å unngå at det blir værre, jeg holder det i sjakk på denne måten. Sitte for mye rolig eller gå på harde gulv er noe du bør unngå. :-)

Sent from my Nexus 7 using BV Forum

Jeg blei ikke bra før jeg begynte med personlig trener som hjalp meg å trene opp riktige muskler for å stabilisere :)

Alle som har født burde gå til en kiropraktor rett etter fødsel for å sjekke om bekkenet er på plass eller om det må korrigeres!!:)..hadde bekkenløsning det første året etter fødsel, men en tur til knekker`n og vips jeg var fin igjen;)

Det kan forverres ved feilbelastning ja, men på den positive siden blir de fleste mye bedre med riktig trening etter fødsel. Skaff deg henvisning til fysioterapeut som kan vise deg hva du bør gjøre, og hva du ikke bør gjøre.

Man bør trene opp igjen de riktige musklene som stabiliserer bekkenet før "skikkelig" trening :) beskjed i fra min fysio etter eg fikk gutten min.

Back
Topp