Trening etter SA/MA/BO

Lykke_lille93

Gift med forumet
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
✨️Julestjernene2023✨️
Novemberlykke2024❤️
Hei fine dere!

Jeg fikk konstantert BO onsdag for snart 2 uker siden, og satte cytotec for 1,5 uke siden. Jeg har nesten sluttet å blø, men fortsatt litt som kommer. Kjenner kroppen trenger bevegelse, men for mye anstrengelser fører til smerter nede i magen. Skal til gyn på torsdag for en sjekk, klarer ikke slå meg til ro med at alt er i orden før denne.

Vil dere dele deres erfaringer rundt trening etter en abort? ❤
 
Hei fine dere!

Jeg fikk konstantert BO onsdag for snart 2 uker siden, og satte cytotec for 1,5 uke siden. Jeg har nesten sluttet å blø, men fortsatt litt som kommer. Kjenner kroppen trenger bevegelse, men for mye anstrengelser fører til smerter nede i magen. Skal til gyn på torsdag for en sjekk, klarer ikke slå meg til ro med at alt er i orden før denne.

Vil dere dele deres erfaringer rundt trening etter en abort? ❤

Så trist at du har mistet!

Jeg hadde ingen krefter til trening etter aborten, ville bare grave meg ned... Men begynte med rolige turer etter 1-2 uker, det hjalp med å lufte hodet litt. Etter ca 3-4 uker følte jeg at kroppen trenger mer bevegelse, og begynte med skikkelig trening da. Synes at det var god for psyken også. Gikk masse på ski, hadde lange skiturer nesten hver dag - det er noe jeg elsker.
Hadde ingen smerter eller ubehag etter aborten var fullført (sjekket dette hos gyn).

Sender deg en klem :Heartred
 
Så trist at du har mistet!

Jeg hadde ingen krefter til trening etter aborten, ville bare grave meg ned... Men begynte med rolige turer etter 1-2 uker, det hjalp med å lufte hodet litt. Etter ca 3-4 uker følte jeg at kroppen trenger mer bevegelse, og begynte med skikkelig trening da. Synes at det var god for psyken også. Gikk masse på ski, hadde lange skiturer nesten hver dag - det er noe jeg elsker.
Hadde ingen smerter eller ubehag etter aborten var fullført (sjekket dette hos gyn).

Sender deg en klem :Heartred
Kjenner jeg MÅ bevege kroppen min for å holde hode i sjakk; jeg har angst fra før av og trening er min beste medisin! ❤ Prøver komme meg ut på turer i frisk luft med familien min, men kjenner kroppen trenger mer - samtidig som den er svak :( Skal til gyn på torsdag og håper alt er i orden, kjenner lett ubehag når jeg anstrenger meg for mye, så må ta det veldig med ro! :)

Tusen takk, gode deg ❤ Og takk for at du tok deg tid til å svare ❤
 
Jeg var ganske aktiv etter runde nr 2. Det var i juli, og jeg skulle holde følge med en aktiv 4 åring på ferie. Da var jeg strengt tatt aktiv nærmest fra dag 2. Jeg ville lyttet til kroppen. Det du orker er ok, og når kroppen sier ifra skal du roe ned.
 
Back
Topp