Trening etter ks

Kan ikke akkurat skryte på meg at jeg trengte så voldsomt...

Men jeg mener å huske at man burde vente i seks uker før man begynte å trene forsiktig igjen. Det for å ikke trene på seg brokk. Man er jo skjært i og det trenger å få gro. Vil ikke ha tarmene ut av bukveggen liksom ;-)

Og så må man trappe gradvis opp over tid.

Mener jeg leste da at man måtte regne med å bruke opptil ett år før man var oppe i vanlig treningsmengde og tyngde igjen.
Skal se om jeg finner det igjen.

Men sikkert ingen som har tatt det så gradvis. :-P

Begynte så smått ved 10 uker, skal jo egentlig vente 12 uker, så var bare veldig forsiktig.

Fikk beskjed om å vente 6 uker å begynne med forsiktig trening da. Men i en stressende værdag med kolikk baby og er forhold som sleit. Så er trening blir lite prioritert.. Å det har kosta meg altfor mye!

Jeg trener på et eget treningssenter for gravide og småbarnsmødre. Der må man vente 8 uker etter ks før man får begynne trene.

Jeg fikk beskjed av legen min at jeg måtte vente 3måneder med å begynne med lett styrketrening, og 4måneder før jeg kunne begynne å trene magen! Så har bare blitt trilleturer hittil! Lille blir 12uker nå, så tenker å begynne med styrketrening igjen i januar, fikk heldigvis fryst medlemskapet mitt til da :)

Det er kun trening som går på magen og der arret er som du må vente med. Kan trene armer og bein om magen ikke påvirkes

Back
Topp