Trening etter keisersnitt

Sukkerbiy

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Hvor mange uker etter keisersnittet startet du å trene igjen? Hva gjorde du? Hvilke øvelser osv:happy: Fikk du veiledning med fysio eller startet du selv?

Tok selv keisersnitt for snart 5 uker siden. Vet man skal vente minimum 6 uker med trening altså:smug: Men greit å høre erfaringer fra andre:)
Har hittil gått turer med vogn alt fra 10-40 minutter noen ganger i uka. Begynte med trilling 2 uker etter. Har trent mye før svangerskapet. Jeg var helt ødelagt i svangerskapet, så det ble 9mnd uten trening der... Gleder meg til å starte igjen!:D
 
Nå trener ikke jeg stort, men har forstått at vanlig rolig trening kan man starte med etter 6 uker. Jogging og vekttrening ol burde man vente med til 3 mnd leste jeg en plass. Her er det 8 uker siden ks og har enda vondt om jeg bærer bilstolen feks. Tror du må kjenne litt på det selv. Og har du trent mye før svangerskapet tåler nok kroppen mer nå etter. Jeg har nok med turgåing med vognen nå:yuck::oops:
 
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne starte når man følte seg klar og at det bare var bra å starte «tidlig» og at man kunne gjøre alt så lenge det føles greit og ikke var vondt. Eneste man skulle vente litt med var jogging og tror kanskje det sto direkte trening av magemusklene. Har ikke det papiret jeg fikk lenger, men den infoen jeg fikk var veldig mye annerledes den ei venninne som fødte 2 mnd før meg på et annet sykehus fikk. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å begrense løfting så lenge det ikke var vondt og bevege meg, hun fikk beskjed om å ta det med ro og ikke løfte over 2 kg. Så retningslinjene variere tydeligvis ganske mye.
 
Back
Topp