Trening etter keisersnitt

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Baby er 4 uker i morgen.
Hva er grunnen til at man skal vente med trening? Føler jeg fikk lite info og jeg fulgte dårlig med da infoen kom siden jeg lå i smerter og ikke hadde trening i tankene. Men nå klør jeg etter å få startet. Er det ikke ok å begynne med enkle knebøy så tidlig? Bena mine er blitt så svake og får skikkelig melkesyre av en liten tur i oppoverbakke. Så slitsomt! Hadde ukomplisert keisersnitt..
 
Jeg tar knebøy med baby i bæretøy og forskjellige øvelser for bekken og mage! Google trening etter keisersnitt så finner du mye bra [emoji4] Går også mange turer i greit tempo! Fikk beskjed av legen at det var helt greit så lenge jeg stopper hvis jeg får vondt eller ubehag.
 
Bekkenbunnsmusklaturen trenger 3 måneder på å komme seg. Så jeg ville absolutt ikke trent noe som gir ekstra vekt på bekkenbunnen. Og det gjelder jo uansett vaginalt eller ks.
 
Jeg er utålmodig etter å trene, men fikk høre at man skal vente MINST seks uker. Lett bekkenbunnstrening og trilleturer bare før det. Risikoen med for tidlig belastning er vel at såret kan gå opp, og man kan få brokk. Jeg sier til meg selv at jeg kan trene resten av livet, så disse ukene får jeg holde ut[emoji6]
 
Sniker fra januar: var på etterkontroll hos gynekolog og hun sa at de anbefalte ikke full trening før tolv uker. Selv om såret er grodd så er ikke arret like solid som før ks før det har gått ca tolv uker og man bør derfor være forsiktig så man unngår f eks brokk. Men trilleturer, bekkentrening og knebøy går bra :) viktigste er nok at du ikke presser på videre hvis du kjenner at det blir vondt og ellers bruke sunn fornuft. Jeg prøver å være flink å ikke løfte de aller tyngste løftene enda men gleder met veldig til å kunne løpe igjen!
 
Back
Topp