Trening etter graviditet?

jente 92

Elsker forumet
Nå er det 3,5 uke siden fødselen og jeg merker at kroppen min begynner å komme seg tilbake til det normale og merker jeg har veldig lyst til å begynne å trene.

Når er det greit og starte med trening etter fødselen? :)

Jeg fikk beskjed om å bare gå frem til 6 uker og så begynne så smått å trene
Men du kjenner kroppen din best:)

Det kommer vel an på treningen. Gå turer er innenfor, men tyngre belastning er det nok lurest å vente med til du har passert 6 uker. Det er ikke noen magisk grense, men kroppen har tross alt vært utsatt for en stor påkjennelse, og ting og tang bør få tid og fred til å gro og feste seg igjen.

Tenker det er forskjell hva du deler av kroppen du trener, armene f.eks bør vel tåle mer;)

Ja det er kanskje lurt å vente til etter 6 ukerskontrollen hos lege, før jeg begynner med løping ogsånt :-). Da får jeg heller bare gå mye. Bare den dritt snøen forsvinner :P

Jeg gikk masse turer med en gang. Var jo litt slappesen i starten, men gikk lengre og lengre for hver dag. Etter et par uker gikk jeg masse i bakker. Jeg var tilbake igjen på senteret fire uker etter fødsel. Jeg turte ikke jogge da, men var på sykkel, romaskin og trente med lette vekter. Null problem!

Men magen skal vel ikke få den største belastningen før magemusklene har kommet sammen igjen. 6 uker etter normalen, tror jeg.. Også må man jo kjenne etter på hva kroppen sier :-)

Jeg var vel tilbake i "full" trening etter ca to mnd :-)

Kommer jo ann på hvor mye du trente før og i svangerskapet? :)

Back
Topp