Trening etter fødsel

S-mamma

Gift med forumet
Når kan man egentlig starte å trene. eks jogge, ski osv.
lurer jeg på..
er d noen begrensninger?

er det ikke etter  6 uker tro:)

Tror det er etter 6 uker [:)]
Men nå er det trilleturer...Har gått flere turer på mange timer [:D] Det er så godt å bevege seg igjen... Etter bekkenløsning osv så er det godt å endelig kunne røre på kroppen!!
Her kommer jeg ikke til å sette i gang med full trening riktig enda...Men gå turer er deilig! [:D]

fant dette:Generelt anbefales det å vente med organisert trening på for eksempel helsestudio til etter 6-ukerskontrollen hos legen.

blir deili å trille turer, røre på seg ja! gleder meg =)=)=)

Trening etter 6 uker
Nå kan du begynne med sykling, svømming, raskere turgåing, dansing eller den aktiviteten du liker best. Hvorfor ikke sette på favorittmusikken din og danse rundt med babyen i armene? En del treningssentre tilbyr mor-barn-trening med kvalifisert instruktør og oppstart 6 uker etter fødselen. Du kan også spørre eller se etter informasjon om barseltrening på helsestasjonen.

Det anbefales at du venter med jogging og kontaktsporter som håndball, fotball, volleyball og basket i minimum 3 måneder etter fødselen. Dette gjelder også for aerobics, trampoline eller annen trening som medfører mye hopp eller støt fra underlaget. Hvis du er vant til å trene regelmessig, og har gjort det gjennom hele svangerskapet, trapper du gradvis opp til en treningsmengde som lar seg kombinere med en sterk bekkenbunn, nok søvn og den hormonelle påvirkningen ammingen medfører.

Takk for informasjonen Nirie83[:D]

Back
Topp