Trening etter fødsel

Looney

Forumet er livet
VIP
Hvor tidlig kan man trene skikkelig igjen etter en fødsel? Er det noen anbefalinger på dette?

Jeg fødte for en uke siden og er i toppers form og savner ei skikkelig treningsøkt allerede.

Si det, jeg tror at renselesen bør være ferdig ialelfall.
Og så må en begynne rolig.
Jeg er ikke ekspert, så kan ikke svare deg.
Men jeg ville nok ha ventet til renselsen var over og begynt med gåturer.......osv.

Det er vel et eller annet m livmora å gjøre at man ikke skal begynne for tidlig.. At det kan være fare for framfall... Men jeg er ikke sikker altså, ville hørt med jordmor el lege bare for sikkerhets skyld!!

Ho er bare helt nydelig...

ORIGINAL: Shopoholic

Er det ikke helst 6 uker? Men om formen din er helt fin så kan du sikkert starte opp litt vil jeg tro.
Er jo 3 mnd etter KS men jeg begynte mye tidligere med begge jentene.

Kos deg med en trenings økt du looney!! Hvordan er det og ha ei lita jente i hus?
Er hun en rolig baby hittil? Likhetstrekk med N? Så mange spm a gitt. [8D][:D]

Sååå kos med ei jente i hus. Men litt uvant å være mamma til to altså, og skulle dele tiden sin. Særlig uvant å måtte be N vente fordi lillesøster må ha mat osv[&o] Men dette går seg vel til. Vi koser oss masse alle sammen om dagen i allefall.
Hun grynter dag og natt og har derfor fått navnet gryntfrid. Aldri hørt en unge som grynter og lager så mye rare lyder jeg[&:] Men hun sover mye! Krysser fingrene for at det fortsetter Synes hun er mye roligere enn Nicholas var, og hun roer seg lettere med kos osv. I tillegg sutter hun som besatt på smokken og det gjorde aldri han. Greit å kunne avlede litt med den...[:)][:)][:)]

husker etter at jeg fødte teo , så var jeg på sats etter 5 dager igjen jeg :) ikke noe problem .. ikke måtte jeg sy eller noe etter fødsel og jeg trente hver dag i hele svangerskapet også..

ORIGINAL: Looney

Er det ikke helst 6 uker? Men om formen din er helt fin så kan du sikkert starte opp litt vil jeg tro.
Er jo 3 mnd etter KS men jeg begynte mye tidligere med begge jentene.

Kos deg med en trenings økt du looney!! Hvordan er det og ha ei lita jente i hus?
Er hun en rolig baby hittil? Likhetstrekk med N? Så mange spm a gitt. [8D][:D]

Sååå kos med ei jente i hus. Men litt uvant å være mamma til to altså, og skulle dele tiden sin. Særlig uvant å måtte be N vente fordi lillesøster må ha mat osv[&o] Men dette går seg vel til. Vi koser oss masse alle sammen om dagen i allefall.
Hun grynter dag og natt og har derfor fått navnet gryntfrid. Aldri hørt en unge som grynter og lager så mye rare lyder jeg[&:] Men hun sover mye! Krysser fingrene for at det fortsetter Synes hun er mye roligere enn Nicholas var, og hun roer seg lettere med kos osv. I tillegg sutter hun som besatt på smokken og det gjorde aldri han. Greit å kunne avlede litt med den...[:)][:)][:)]

Så bra, håper det fortsetter slik! [:)] *tvitvi* Deilig med rolig sovebaby, når man kan sitte og beundre den vakre skapningen og alle lydene. Husker A gryntet og, herlig [:D]

Ja det er veldig rart og måtte dele seg, med N og A gikk det greit for A var relativt rolig. Men denne gangen når vi fikk nr 3 var grusom, hun tok alt [&o] [&o]Har enda mye dårlig samvittighet ovenfor di to andre.
Men la N ta del i mye, la han hjelpe til med bleieskift, la han føle seg veldig nyttig og til god hjelp.
Det gjør underverker [:)]

Gryntfrid [:D] Det er jo værre en fleskesiri og myrsnipa som våre ble/blir kalt [8D][:D]

Prøver å la han være med, men han har litt vanskelig for å skjøøne hvor lite hun tåler. Men vi tar tiden til hjelp. Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes dette kan være vanskelig da[:)]

Alt blitt litt bedre hjemme hos dere nå da?

ORIGINAL: *Nathalie*

husker etter at jeg fødte teo , så var jeg på sats etter 5 dager igjen jeg :) ikke noe problem .. ikke måtte jeg sy eller noe etter fødsel og jeg trente hver dag i hele svangerskapet også..

Jeg sydde fire pyntesting, men kjenner ikke noe til de nå. Har jo trent 4-5 dager i uken frem til før jul jeg også. Så oppholdet har ikke vært sååå langt i forhold til trening.

Jeg ville ha venta litt til Looney. Ei som er instuktør på senteret jeg trener på fikk en unge i høst, og var raskt tilbake på trening igjen. Men hun måtte gi seg igjen, for hun fikk faktisk bekkensmerter av det, selv om hun ikke hadde kjent noe til bekkenet under svangerskapet.
Det er jo en grunn til at fagfolk sier 6 uker, og kjedelig å gamble på at det går bra, så skader du bare kroppen din..

Men du kan jo gå masse turer, det er jo bedre enn ingenting! [:)]

Jeg startet opp med lange turer når Vilde var rundt 1 uke..Da hun var 1 mnd gammel melde jeg meg inn på Arena og trente en god del..Men ikke magetrening før 3 mnd[:)]

jeg kjente nada etter fødsel og var i toppform så for min del funka det bra

men vet ikke hva som er den beste regel her[;)]

Fant en link som sa at toppidrettsutøvere kan starte etter ca to uker. Følte jeg passet inn i den kategorien der[:D][:D]

De har BarselWorkout på senteret hvor jeg trener. Begynner med den tenker jeg, også ser ann derfra. Kan jo høre hva instruktøren der sier ang trening også. På den treningen skal jo snuppa være med meg også, så det blir kos.

ORIGINAL: Looney

Fant en link som sa at toppidrettsutøvere kan starte etter ca to uker. Følte jeg passet inn i den kategorien der[:D][:D]

De har BarselWorkout på senteret hvor jeg trener. Begynner med den tenker jeg, også ser ann derfra. Kan jo høre hva instruktøren der sier ang trening også. På den treningen skal jo snuppa være med meg også, så det blir kos.

Det hørtes kjempelurt ut! [:D]

Back
Topp