Trening etter egginnsett

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Jeg holder på å bli gal av å ta det med ro! Jeg ble slått ut av hormonene før egguttak i tillegg til å ha tatt det med ro etter uttak, så jeg har ikke trent på 2,5 uke. Jeg vet at man ikke skal gjøre veldig utmattende øvelser etter at man har satt inn egg, men er trening slik kroppen allerede er vant med, ok? Det er jo det de sier under stimulering, vet jeg, men gjelder det etter innsett også? Eller SKAL man ta det helt med ro? Jeg har ikke fått noe konkret beskjed om dette fra klinikken nemlig, så jeg ble litt usikker. Hva har dere gjort? Hadde uttak sist onsdag og innsett nå på mandag. :)

Jeg har tidligere fått beskjed om å trene og leve som normalt (utenom å la være å spise en del ting), men unngå idrett som kan gi harde slag eller er veldig hardt. Jeg spilte f.eks. innebandy til jeg var ca. tre måneder på vei. MEN var nok ekstra forsiktig!

Jeg fikk beskjed om å gå lette turer, for det bedre blodgjennomstrømningen der nede, men ikke noe hardere enn det, ikke styrketrening, jogging eller løping. Etter testen er positiv, så kan man begynne å trene igjen.

Fikk beskjed i Danmark om å gå turer men ikke jogge eller løfte noe særlig i rugetiden :)

Hmm, ok, da får jeg vel være flink pike og bare legge vekk joggeskoa så lenge da :P Vet dere om det er utmattelsen de vil unngå, eller om det er løfting og risting? For jeg har mulighet for gåtur i oppoverbakke her jeg bor (som får pulsen skikkelig opp i 10-15 minutter eller så), men man bør kanskje unngå det også?

Jeg forstod det som at ikke det er utmattelsen, men aktiviteter som kan føre til at eggstokker etc kan vri seg. Ved IVF/ICSI blir jo eggstokkene unormalt store.

Jeg forstod det som at ikke det er utmattelsen, men aktiviteter som kan føre til at eggstokker etc kan vri seg. Ved IVF/ICSI blir jo eggstokkene unormalt store.
Da tok jeg sjansen på en gåtur med en del stigning. Gikk fint, men må innrømme at jeg ble litt øm i magen etterpå. Men det var utrolig godt å bevege på seg igjen :D

Spurte om dette etter innsett i går. Som noen andre skriver over anbefaler de lett aktivitet de første dagene (syns å huske hun sa i to-fem dager, men jeg har jo gullfiskhukommelse..). I hvert fall unngå hopping, da eggstokkene er forstørret og inneholder en del væske. Man skulle kunne kjenne når de var normale igjen, men jeg kjenner jo ikke en gang at de er forstørret, så kommer bare til å ta det litt rolig i noen dager for å være sikker. Men de sa også at det var viktig å være i lett aktivitet. Hvis man ble liggende for mye var det økt sjanse for blodpropp.

Kanskje litt i seneste laget men jeg fikk beskjed om å ta det med ro fordi eggstokkene kunne vri seg når man var på grensen til overstimmulert. Tok meg en rolig gå tur tre dager før test dag og fikk skikkelig vondt selvom det var en stund siden uttak da...:p men lytt til kroppen og gjør det du føler for!:)

Jeg har hatt totalt 7 forsøk. Negative tester når jeg har vert inaktiv, men de to gangene jeg fikk positiv test gikk jeg en tur samme dagen som innsett og drakk et glass rødvin :pMå være noe magisk med den oppskrifta

Back
Topp