Trening / aktivitet

Milla345

Betatt av forumet
Aprilspirene 2025
Tenkte det kunne vært fint å høre litt om andres erfaringer med aktivitet og trening i svangerskapet :) Kanskje noen får nye ideer eller tanker også av at man deler?

De første månedene bevegde jeg meg omtrent ingenting, på grunn av kvalme og slitenhet etter jobb. Reduserte timer på jobb og klarte da å få litt mer aktivitet, og nå som både formen er mye bedre og jeg ikke jobber får jeg trent styrke 3-4 ganger i uken. Ellers er det turer :) Ikke hatt så veldig fokus på cardio under svangerskap, men tar gjerne i mot deres tips! Har hørt mye positivt om sykling, noen erfaringer? Før svangerskapet pleide jeg å ha høy-intensitet intervalltreninger, men det er jo ikke det man skal fokusere på nå akkurat. Hører gjerne deres erfaringer! ❤️

Endelig begynner jeg å føle at jeg får kroppen min litt «tilbake» igjen fordi jeg får så mye energi av å trene og bevege meg, og det gjør så godt! Og merker at formen på trening kommer sakte men sikkert tilbake. Håper det holder seg sånn, men plutselig kommer det nye plager og hindringer :smiley-angry017

Jeg var veldig aktiv sist svangerskap, gikk mye fjellturer da det ga med kondisjon å litt styrke samtidig. Trente styrke hjemme, mye fokus på sterke hofter å bein + rygg. Gikk topptur i uke 38 å fødte i uke 39! Det er ikke ett mål i seg selv denne gangen siden jeg bruker mye energi på mini på 16 mnd. Men går tur med hunden å trener pilates. Begynte med barselpilates sist gang å ble hekta. Anbefaler det på det sterkeste! Fikk god kontroll på bekken muskulaturen igjen.

Jeg var veldig aktiv sist svangerskap, gikk mye fjellturer da det ga med kondisjon å litt styrke samtidig. Trente styrke hjemme, mye fokus på sterke hofter å bein + rygg. Gikk topptur i uke 38 å fødte i uke 39! Det er ikke ett mål i seg selv denne gangen siden jeg bruker mye energi på mini på 16 mnd. Men går tur med hunden å trener pilates. Begynte med barselpilates sist gang å ble hekta. Anbefaler det på det sterkeste! Fikk god kontroll på bekken muskulaturen igjen.
Oi, barselpilates hørtes kjempeflott ut! Jeg har gått på mye hot yoga før svangerskapet, og vet de har gravid-yoga, men har vært redd for at det ikke er så god trening hvis man har et greit utgangspunkt fra før. Hva er dine erfaringer med barsel-pilates og nivå?

Takk som deler ❤️

Prøver å gjøre litt styrkeøvelser for bekken/rygg som jeg har fått fra fysio. Ellers blir det (stort sett) en rolig gåtur på 30 min de dagene jeg ikke trener styrke. Formen har vært ganske dårlig så det begrenser absolutt treningen. Er veldig glad i fjellturer men det har ikke vært mulig å gjennomføre etter jeg ble gravid så kjenner at kroppen har forfalt endel :smiley-ashamed004

Oi, barselpilates hørtes kjempeflott ut! Jeg har gått på mye hot yoga før svangerskapet, og vet de har gravid-yoga, men har vært redd for at det ikke er så god trening hvis man har et greit utgangspunkt fra før. Hva er dine erfaringer med barsel-pilates og nivå?

Takk som deler ❤️
Hadde null erfaring før barsel pilatesen, så det er bare å slenge seg på. Kjempe kjekt! Å ganske søtt med alle di søte små babyene :Heartred nå er det jo enkelte øvelser jeg ikke kan gjøre pga magen hindrer meg i å ligge på magen, men får alltid alternativer jeg kan gjøre. Sykt godt for kjernemuskulaturen.

Var relativt aktiv før gravididet, med styrketrening, fjellturer, tur, yoga, pilates (litt ut fra hvor jeg var i syklus). Savner det veldig. Nå har jeg så lite energi og må lade i 1-2 dager etter jobb eller annen aktivitet (er 80% sykemeldt). Etter aktivitet sover jeg dårlig og vokner med bodybattery på klokken på 30. har veldig lyst til å forsøke å komme i gang med trening igjen, men er usikker på om det er lurt slik kroppen er nå?

Dere er så flinke. 100% i jobb og orker ikke tenke på trening når jeg kommer hjem. Går en del tur da. Tenker at trening får komme etter fødsel

Her er den største treningen å gå opp trappen om morgenen :laughing002 selv små gåturer har jeg begynt å slite med. Men har meldt meg på svømming for gravide. Håper det kan funke. Sliter veldig mentalt når jeg er så låst.

Back
Topp