Trening å sånt

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Dere som trener, hvordan gjør dere det fremover nå?

Jeg hadde planer om å gå i gang med et ganske heftig styrkeproram, men er litt redd for at det skal få noen konsekvenser om jeg trener for hardt...

Også spiller jeg håndball også, og vi har ganske mange kamper nå i januar og februar.
Føler det blir litt vel åpenlyst om jeg plutselig ikke skal spille, og har jo ikke lyst å avsløre noe.
Har en ganske sentral rolle på laget og er ofte i litt harde dueller så synes det er litt skummelt.
Men har jo hørt om mange som spiller frem til de er 12 mnd.
Så i tvil på hvordan jeg skal løse dette...

Jeg skal trene tung styrke fremover, og får rett og slett kjenne hvordan kroppen reagerer. Enkelte øvelser er det nok lurt å unngå, og andre må jeg nok kjøre litt lettere. Jeg er i en jobb med fare for slag osv, og ble anbefalt av legen og holde meg bort derfra umiddelbart. Så vil nok tenke at det er naturlig at det samme vil gjelde for deg med Håndballen dessverre :)

Æsj... Har jo mistet før så har ikke lyst å ta unødvendige sjansen heller...
Men styrken er jo lett å kontrollere så får fortsette med en da :)

Jeg trener flere ganger i uken, trener med PT. Trener både styrke og kondisjon. Treneren min har fjernet styrkeøvelser jeg ikke burde utføre når jeg er gravid, og heller byttet de ut men alternative øvelser. Føler det er trygt med et PT, som vet hva han holder på med :)

Tren som normalt, men lytt til kroppen din. Det sies jo at man skal unngå kontaktsport som feks håndball og fotball, men nå ligger den lille veldig godt gjemt. Unngå hopping da, mener jeg det blir sagt :)

Skulle egentlig begynne å trene igjen nå i januar.. Men har flyttet så orker ikke melde meg på nytt treningssenter osv.. Så får bare fortsette med egentrening hjemme. Og løpe etter 2åringen er jo, også en trening :p

Jeg kommer til å trene som normalt. Skulle starte opp me styrke nå på nyåret, men får heller ta det litt roligere enn planlagt. Trener Zumba 2-3 ganger i uken. HÅPER ikke bekkenet tuller seg for mye tidlig, for vil trene så langt d lar seg gjøre :)

Jeg løper mye og skal fortsette med det! Samt å gå på ski, det er bra trening for hele kroppen:) jeg tror det går fint med styrketrening om man er vant til det, men har lest at det et anbefalt med lett styrketrening. Altså øvelser du klarer 10-12 rep av. Ikke så tungt at man bare klarer 3feks.

Men vurderer også å investere i en PT time for å få litt hjelp til hvilke øvelser som er bra og ikke :) styrke er vel lurt når man skal bli tyngre! :)

Jeg tenker at jeg får bare ta de øvelsene jeg føler jeg mestrer godt og kan ta mange av også roer jeg heller ned på de aller verste. Kanskje jeg korter intervallene til 3 runder istedenfor 4 osv. Er liksom ikke like viktig med progresjon nå lenger :) heller vedlikehold hehe ;)

Jeg trener Yoga, ikke alle øvelser som er like behagelige. Men finnes "spesielle" øvelser for gravide.

Jeg løper mye og skal fortsette med det! Samt å gå på ski, det er bra trening for hele kroppen:) jeg tror det går fint med styrketrening om man er vant til det, men har lest at det et anbefalt med lett styrketrening. Altså øvelser du klarer 10-12 rep av. Ikke så tungt at man bare klarer 3feks.

Men vurderer også å investere i en PT time for å få litt hjelp til hvilke øvelser som er bra og ikke :) styrke er vel lurt når man skal bli tyngre! :)

Löpning och ski ska man inte träna om nån brukar få det minsta ont i bäckenet. Speciellt löpning. Även om jag inte känt av bäckenet på en hel dag så får jag ont så fort jag löper några steg. Men kanske du har turen att inte ha det minsta problem med bäckenet?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Löpning och ski ska man inte träna om nån brukar få det minsta ont i bäckenet. Speciellt löpning. Även om jag inte känt av bäckenet på en hel dag så får jag ont så fort jag löper några steg. Men kanske du har turen att inte ha det minsta problem med bäckenet?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Jeg har aldri vært gravid før, så det vet jeg ikke ennå. Jeg må nesten bare prøve meg frem, så lenge alt kjennes fint under løpeturen eller skituren går det nok helt fint! :)

Jeg kommer nok til å være litt forsiktig og fokusere på rolige turer, det kommer ikke til å bli noe mål nå å løpe fortere eller sette nye rekorder :)

Back
Topp