Trenger vurderingshjelp.

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
HJELP. TRENGER RÅD!

Som dere sikkert vet så var Felix innlagt på barneklinikken for 3 uker siden. Da prata vi med flere leger om hva vi skulle gjøre for å finne ut hvorfor han er så ofte syk. Legene fant ut at de først ville ha han til hals spessialist for å utelukke mandlene. Og om det ikke er mandlene så skal han utredes for dårlig immunforsvar. Dette innebærer MYE og OFTE blodprøver.
Selfølgelig vil jeg at han skal være frisk som alle andre barn, men er ikke noe morro å se han være livredd legene heller[&o]

Ble enig med legen samtidig at jeg skulle få fastlegen min til å sende henvisning(hals) til et privat sykehus også.

Så kommer dillemaet.

-Har fått time til hals spessialist 23 november på Haukeland.
-Har fått time til hals spessialist 6 desember på det private sykehuset. Da har vi forresten dobbel time. For jeg sliter med det samme.
- Så fikk jeg brev i posten idag om time på poliklinikken(blodprøvene) 08 desember.

Hva i huleste skal jeg gjøre? Kan jo ikke ta alle disse kontrollene samtidig vell? han kommer jo til å bli vett skremt[:o]
Så sprøsmålet er. Skal jeg ta han med på haukeland? Eller privat klinikken sammen med meg? Så kan de se på oss begge samtidig?
Kanskje litt litt tryggere om han ser meg gape o.s.v.

Jeg er rettogslett helt rådløs[&o]

Hufff nei den var ikke særlig lett....[&o]

Men om du tar privat timen sånn at dere går sammen og så evt tar poliklinikken etterpå? Eller skal de sjekke det samme? Er ikke sikker på om jeg skjønte det riktig...

Hvis timen hos poliklinikken skal sjekke oppi andre ting enn de andre to så ville jeg forsøkt å stille der. eller du får iallefall sett hvordan han har det hos private...

Men så igjen - at han er frisk er mer viktig enn at han er redd leger.....[&o] selvom mammahjertet ser KUN på måter å begrense smerte og ubheag for barna så må du prøve å tenke på helheten. Om det var jeg som spurte deg? Hvis det ikke handlet om Felix, men en unge du ikke kjenner særlig... hva ville du rådet meg?[:)]

Håper du finner ut av det - og ikke minst at de finner noe ut med gutten din... helst bør det være mandlene siden det da er ferdigarbeid når de er tatt[:)]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Men om du tar privat timen sånn at dere går sammen og så evt tar poliklinikken etterpå? Eller skal de sjekke det samme? Er ikke sikker på om jeg skjønte det riktig...

Hvis timen hos poliklinikken skal sjekke oppi andre ting enn de andre to så ville jeg forsøkt å stille der. eller du får iallefall sett hvordan han har det hos private...

Men så igjen - at han er frisk er mer viktig enn at han er redd leger.....[&o] selvom mammahjertet ser KUN på måter å begrense smerte og ubheag for barna så må du prøve å tenke på helheten. Om det var jeg som spurte deg? Hvis det ikke handlet om Felix, men en unge du ikke kjenner særlig... hva ville du rådet meg?[:)]

Håper du finner ut av det - og ikke minst at de finner noe ut med gutten din... helst bør det være mandlene siden det da er ferdigarbeid når de er tatt[:)]

Skjønner hva du mener[;)] Men er ikke lett det der[&o] Tror jeg ringer til haukelnad og spør om å få utsatt/ eller avlyse timen hos hals spessialisten. Så beholder jeg de 2 andre. Er det mandlene som gjør ugangn, så kan jeg avlyse timen på poliklinikken også.
Eller tenker jeg kun med mamma hjertet igjen nå?[8|]

ORIGINAL: ..christine..

ORIGINAL: Tjukkaaa

Skjønner hva du mener[;)] Men er ikke lett det der[&o] Tror jeg ringer til haukelnad og spør om å få utsatt/ eller avlyse timen hos hals spessialisten. Så beholder jeg de 2 andre. Er det mandlene som gjør ugangn, så kan jeg avlyse timen på poliklinikken også.
Eller tenker jeg kun med mamma hjertet igjen nå?[8|]

Det hørtes lurt ut[:)] Likte idéen med dobbelttime, slik at man kanskje kan se en eller annen sammenheng... Og når det er satt opp dobbelttime, har man gooood tid til å snakke om evt ting som dukker opp. Sikkert fint for ham å se at du blir undersøkt også (det hjalp i alle fall da jeg var hos legen med Ida for øyebetennelse... Han lot som om han undersøkte meg først, og så undersøkte han henne).

Håper de finner ut av det, og at dere slipper en alt for lang utredning... Lykke til!

ORIGINAL: Medusa_83

, slik aDet hørtes lurt ut[:)] Likte idéen med dobbelttimet man kanskje kan se en eller annen sammenheng... Og når det er satt opp dobbelttime, har man gooood tid til å snakke om evt ting som dukker opp. Sikkert fint for ham å se at du blir undersøkt også (det hjalp i alle fall da jeg var hos legen med Ida for øyebetennelse... Han lot som om han undersøkte meg først, og så undersøkte han henne).

Håper de finner ut av det, og at dere slipper en alt for lang utredning... Lykke til!

TAKK!!!!! Nå føler jeg meg litt bedre[:)]

Tror jeg hadde gått for de 2 timene i desember.. [:)] 

Håper de finner ut av ting, hos dere begge!

Jeg for min del tror nok bare(dersom det var vanskelig å endre tidspunkt for timene)at jeg hadde fått det overstått..det er FÆLT, jeg vet det. Sofie har fått så mange stikk at jeg griner nesten bare jeg hører ordet blodprøve.

Kjøp en liten ting til han i forkant som du forteller ham om. Si at han er stor og flink gutt, og at han skal få noe godt/kjekt av mammaen sin etterpå.
Sofie pleier å gråte selv om hun vet at det er "premie" etterpå, men det er fort glemt når jeg gir henne en liten ting(eske med drops, eventyrsjokolade, hårspenner, liten bil o.l) og forteller henne hvor stor og flink jente hun er[:)]

Masse lykke til![:)]

Back
Topp