Trenger vognposeråd

*Angels*

Glad i forumet
Da begynner gradestokken å vise 4-5 grader her og nå er Voksi Urbanen for varm til å brukes.
Så jeg tenkte jeg skulle sy en vognpose selv å bruke utover våren.
Men hva bør jeg bruke inni for at den ikke skal bli for varm?
Og hvilke tekstiler var det dere brukte som innerstoff/ytterstoff?

Eller kanskje bare sy en i fleece? 1-2 lag fleece?

Kan nevne at jeg har en liten raring som NEKTER å sove uten jakke på seg (han sover ute i vogna). Ikke spør meg hvorfor.

Bomull innerst tror jeg er best da. Fleece er veldig varmt og klamt...
Og ha en tynn dyne inni[:)] Jeg har sydd både en tynn og en tykk dyne i voksiposen jeg har sydd til mini.
Sånn at jeg kan bytte dyne når det trengs[:)]

Jeg har sydd vår/sommer/høstpose i 2 lag fleece. Når det er litt kaldt, så har jeg saueskinnet inni, samt nøstebarn ullteppet, så da er det deilig å varmt.

Tusen takk for svar jenter! [:D]

Tror kanskje jeg prøver en pose i fleece.
Eventuelt en som jeg kan ha dyne inni og ta bort dyna når det gryr mot varmere tider.
Eller er dette dumt?

Kansje skippe dyna og bare bruke lammeskinn inni på de litt kjøligere dagene?

Er jo ikke alle unger som blir klam av fleece. Og mini her sov lenge i fleece bukse/jakke ute før d ble kaldt og vi bytta til ull og vognposen.

Jeg syr vognposer i bomull el poplin som ytterstoff og fleece som innerstoff.
Så har jeg en tynn dyne og en tykk dyne, bruker tynne dyna når det er pluss grader og den tykke når det er kaldt og vinter ute....
Den funker fint som vår, høst og vinterpose, men for varm om sommeren[;)]

Ville ikke brukt fleece inni, da det blir fryktelig klam. Jeg har en pose med bomull inni og foret med en tynn sommerdyne.

Jeg hadde heller ikke villet hatt fleece inni, da kan du like gjerne bruke voksi liksom..
Om du ikke vil ha vanlig mykt bomullslerret (som jeg bruker ) så kan du jo bruke flanell ???

Back
Topp