Trenger vogn-råd!

NinaLB87

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Så på Emmaljunga NXT90 i dag. Den virket solid og tar ikke så stor plass sammenlagt heller! Finnes også med Supremebag som er større. Noen som har erfaringer? Hva synes dere om sittedelen? Flat el ergo best? Nødvendig med supremebag? Luftdekk eller ikke? Hjeeeelp! Mange valg! Hadde egentlig bestemt meg litt for Britax smile 3, men den har så små hjul og mer «vinglete». Litt mer troen på at NXT90 passer bedre for oss. Litt tyngre, men mulig det bare er en fordel i forhold til stødighet.

Har hørt mange som klager på at små barn ikke sitter bra i den flate sportsdelen til nxt90F. At de ikke sitter bra i den før de er nærmere året.

Skal du kjøpe på nett eller i butikk? De kan være veldig flinke og behjelpelig i butikken også, kan være verdt å spørre dem også.

Har vært i butikk i dag og spurt litt, men er en del jeg ikke tror jeg er heeeelt enig med selger i.. Derfor jeg spør litt om ulike erfaringer..! Hun sa bl.a. At de pungteringsfriedekkene nok fungerte like bra i terreng som de med luft, mens alle sier man MÅ ha luftdekk på terreng og grus fordi ellers rister det så mye mer.. Så litt sånn jeg vil høre erfaringer med.

Har vært i butikk i dag og spurt litt, men er en del jeg ikke tror jeg er heeeelt enig med selger i.. Derfor jeg spør litt om ulike erfaringer..! Hun sa bl.a. At de pungteringsfriedekkene nok fungerte like bra i terreng som de med luft, mens alle sier man MÅ ha luftdekk på terreng og grus fordi ellers rister det så mye mer.. Så litt sånn jeg vil høre erfaringer med.
Har punkteringsfrie hjul på både Bugaboo buffalo og city elite. Det er stor forskjell på ulike punkteringsfrie hjul - vil si at de punkteringsfrie hjula på city elite er bedre enn de på buffalo for eksempel. Men når det er sagt så er det null stress å trille noen av vognene på grusstier og lignende - her var eldste helt avhengig av at vi trilla på grus for at hun skulle sovne i vogna. Så da tipper jeg de punkteringsfrie hjulene på nxt90 er gode de også :-) det er i hvertfall utrolig deilig å ikke tenke på punktering.

Da jeg kjøpte Emmaljunga Edge Duo nå sa selgeren i butikken at de har gjort noen forandringer på de punkterfringsfrie dekka sine i forhold til tidligere. De har en ring av et eller annet materiale inni dekka som gjør at de har bedre demping enn tidligere, om enn ikke like god som med luft. Regner med det vil være slik for NX-modellene deres også.

Back
Topp