Trenger virkelig noen tips....

*baby.i.magen*

Flørter med forumet
Tuppa (5mnd gammel) har i et par uker nå stått opp i 05-05.30 tia.
Det er en smule for tidlig for meg synes jeg :-O

Er det noen som har noen råd/tips om hvordan jeg kan få henne til å sove en time eller 2 lengre?????????????
Hvis klokka hadde passert 07, hadde jeg blitt kjempe glad.. :p

Jeg har prøvd å mate å bytte bleie i sengen å sagt at det fortsatt er natta. Men dette uten hell :-/ Hun ligger å snakker en stund og bynner å grine ettervært.

Hun tar natta kl 19.30. Er oppe en gang om natten å spiser. kl 3-4..
Jeg har nå også prøvd å vekke henne å mate henne i 23.30 nå i påska.
Da slapp jeg å opp i 3-4 tiden, men morgenen kom til samme tid allikevell. (05-05.30)
Er det foresten dumt å vekke henne???????

Jeg ville aldri vekket en sovende baby, iallefall ikke en så stor. Barn er ulike, og noen våkner tidligere enn andre. For nå ville jeg anbefalt deg å legge deg noe tidligere slik at du får nok søvn. Snuppa mi på halvannet våkner akkurat kl 6 hver eneste morgen. Er bare sånn hun er akkurat nå. Jeg legger meg sjelden senere enn kl 22, for da vet jeg at jeg får nok søvn. Hvis hun da ikke våkner om natta :)

Har hatt samme problemet. Plutselig endra det seg og nå våkner hun mellom 06.30 og 07.30. Vi bytter aldri bleie på natta om det ikke er bæsjebleie og jeg mater henne med en stor flaske før jeg legger meg (ho spiser i søvne da) og da våkner ho til den tiden for da starter jeg dagen med å skifte bæsjebleie :p

Min er 5 mnd. og 3 uker :)

Ingen gode råd her heller dessverre. Min jente på 20 mnd har alltid vært våken og opplagt mellom 5.30 og 06.00. I hele vinter ( under vintertiden) har hun våknet en time tidligere, altså 04.30-05.00. Så jeg er sjeleglad de dagene hu sover helt til 06.00! Gjeeesp! 

Jeg kan ikke gi annet råd en at jeg hadde lat hun ligget i senga til et akseptabelt tidspunkt. Altså sagt natta ennå osv om a skreik og etterhvert skjønt at man sov lengre. Slik gjorde vi det med datter vår. Nektet å stå opp før ni je og hu har etterhvert stått oppe ti osv.

Mrs. Careface skrev:
Har hatt samme problemet. Plutselig endra det seg og nå våkner hun mellom 06.30 og 07.30. Vi bytter aldri bleie på natta om det ikke er bæsjebleie og jeg mater henne med en stor flaske før jeg legger meg (ho spiser i søvne da) og da våkner ho til den tiden for da starter jeg dagen med å skifte bæsjebleie :p

Når legger h*n seg da?? Så da vekker du sånn delvis h*n når du skal legge deg for å mate? Slik jeg har gjort i noen dager nå. Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal fortsette med det eller ikke :-/

Ireneogstine skrev:
Jeg kan ikke gi annet råd en at jeg hadde lat hun ligget i senga til et akseptabelt tidspunkt. Altså sagt natta ennå osv om a skreik og etterhvert skjønt at man sov lengre. Slik gjorde vi det med datter vår. Nektet å stå opp før ni je og hu har etterhvert stått oppe ti osv.

Barnet er jo bare 5 mnd gammelt, skjønner de virkelig "det er natta ennå" når de er så små?

*Vinterbaby* skrev:

Mrs. Careface skrev:

Når legger h*n seg da?? Så da vekker du sånn delvis h*n når du skal legge deg for å mate? Slik jeg har gjort i noen dager nå. Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal fortsette med det eller ikke :-/

Legger seg senest 19.30 til vanlig. Noen ganger går det ikke uansett da, men baby er baby :p

Vekker henne ikke delvis. Lager ferdig flaska og går inn på rommet hennes uten å skru på noe lys eller noe og løfter ho forsiktig over i fanget mitt i stolen vi har på rommet hennes. Når ho er ferdig med å spise legger jeg ho forsiktig ned og lister meg ut igjen

Mrs. Careface skrev:

*Vinterbaby* skrev:

Mrs. Careface skrev:

Legger seg senest 19.30 til vanlig. Noen ganger går det ikke uansett da, men baby er baby :p

Vekker henne ikke delvis. Lager ferdig flaska og går inn på rommet hennes uten å skru på noe lys eller noe og løfter ho forsiktig over i fanget mitt i stolen vi har på rommet hennes. Når ho er ferdig med å spise legger jeg ho forsiktig ned og lister meg ut igjen

ok. Det er det jeg gjør også. Men hun våkner når jeg tar henne opp av senga for å mate henne. Men lys våken blir hun jo ikke på den lille stunden :p Spiser ca 100ml åsså sovner hun igjen.

FancyPants skrev:

Ireneogstine skrev:

Barnet er jo bare 5 mnd gammelt, skjønner de virkelig "det er natta ennå" når de er så små?

Mi skjønner ikke at jeg sier det fortsatt er natta. Jeg gjør det, men det forandrer jo ingenting. Å jeg vil ikke la henne ligge der å skrike. Når hun er ferdig me å snakke og begynner å skrike tar jeg henne opp. Da er hun helt klar for dagen :P

Back
Topp