Hei. Jeg er førstegangs, så vet ikke helt hva vi trenger og ikke. Vi har babyseng, men lurer på å kjøpe vugge som vi kan ha på vårt soverom de første månedene. evt ha vuggen i stua (som er i en annen etg enn soverommene) hvordan gjør dere det?
Er ikke en veldig viktig ting, men vi har både seng på rommet og vugge på stua. Da vi og har de rommene i forskjellige etg, og jeg mener babyen har godt av å ligge på stuen på dagtid så den blir vandt til normale lyder så slipper du en unge sen er "lyd var"... ;-) men om du har gått til innkjøp av lekegring kan jo den brukes også samtidlig så er vugge noe du kan spare på og bruke på fremtidlige barn, evt barnebarn når den tid kommer evt male på navna til alle barna som har brukt den med fødsels dato super arvegods det ;-)
Vi har også stue og soverom i forskjellige etasjer. Sist fikk vi låne 2 vugger, så vi hadde en i stua og en på soverommet.
Denne gangen kommer vi nok til å sette opp sprinkelsenga på soverommet, men kommer garantert til å ha en plass å sove i stua også, sannsynligvis i vugge, evt. lekegrind.
vi kommer til å ha vugge i stua og seng på soverommet
mer på grunn av at svigermor er rosemaler og ville gi oss en rosemalt vugge
så ellers tror eg ikkje me hadde hatt vugge siden vi har alt i en egtasje
Vi hadde vugge på soverommet de 3 første mnd med nr 1, før vi gikk over til sprinkelseng. Vugga var egentlig unødvendig, men veldig fin. Arvegods fra barnefarens side. Nå har vi to etasjer, så nå tror jeg vi kommer til å ha vugge på stua og sprinkelseng på soverommet. (Jeg tror ikke jeg ville ha kjøpt en vugge dersom vi ikke hadde hatt den vi har. Nr 1 lå som regel på et pledd på gulvet på stua på dagtid.) Tror det kan være lurt å se an litt hvilke behov som melder seg når dere skal finne dere til rette i den nye tilværelsen!
Vi hadde vugge på stua med første, og sprinkelseng på soverommet (som var i en annen etasje) . Fint å ha et greit sted å legge babyen i samme etasje som man er i, både i sovende og våken tilstand. Spesielt tenker jeg at det kan være greit nå når vi har en treåring som skal springe rundt, ikke like greit å legge fra seg mini på smale sofaen eller på gulvet da..
Vi skal ha sprinkelseng på soverommet og lekegrind i stuen.
Sist hadde vi bare sprinkelseng på soverommet, men han sov i stuen i sofaen i ett slags teppe bygget opp med kanter så han ikke skulle falle ned mens han var liten. Da han ble eldre sov han på rommet vårt, vi hadde da en liten leilighet så han fikk med seg alle lydene i huset uansett når døren var åpen. Ville passe på at han sov godt selv om der var mye lyd og det gjorde han.
Denne gangen må vi nesten ha noe som beskytter mer enn å ha han i sofaen men en 3 åring springende rundt når babyen kommer så da ble det lekegrind, kjøpt brukt for å spare litt penger