Trenger vi søskenvogn?

_tonjemor_

Andre møte med forumet
Har så smått begynt å tenke på hva vi trenger å kjøpe denne gangen. Vi har tatt vare på alt fra førstemann. Så begynte jeg å tenke, kanskje vi trenger søskenvogn? Storebror blir 3 år i Juni, og jeg har termin i starten av Juli. Siden det er midt på sommeren og vi mest sannsynlig skal på noen ferieturer etter fødsel, så begynte jeg å tenke på dette behovet. Når eldstmann er 3 år, er vel egentlig hans behov for å sitte i vogn litt forbi, han er ihvertfall ikke interessert nå. Hva er deres erfaring? Tanker om dette? Kan det være fint å ha ifht til ferie? Trenger vi å kjøpe søskenvogn?
 
Her blir storebror 2 år i mai og vi er nok nødt til å ha en søskenvogn ja:/ hvis dere skal en del på turer så holder det kanskje med en trille til eldste? sikkert mye unødvendig plass I bil osv med en tvillingvogn. :)
 
Mini blir også 3 neste sommer, og vi kommer ikke til å kjøpe søskenvogn. Kjøper heller et søskenbrett, og bruker egen vogn til henne om vi skal gå langt/mye :)
Gidder ikke bruke mye penger på en vogn som blir brukt kanskje 2-3 mnd :p
 
Vi har søskenvogn no til mine små som er 1 år og 2 år :) storesøster blir 3 år i Juli igjen og det er lite ho vil sitte i vogn no så tenker vi bærer ho på rygg i sele eller ho står på søskenbrett de gangene ho blir sliten i beina :)
 
Lurer på det samme!:) blir 21 mnd mellom:)
 
Min blir 2 år i mars og vi skal ikke ha søskenvogn.
 
Veldig usikker på om vi trenger det. Storebror jo bare 16 mnd når lille kommer så i teorien trener vi det. Om han fortsetter tempoet sitt så spørs det om han har tid til å sitte i vogn. Lurer litt på sånt søskenbrett med stol på.
 
Jeg har ikke tenkt så langt selv, men jeg kan jo dele erfaring fra min søster. Hun fikk nr 2 når førstemann var 1,5 år. Hun var veldig bestemt på at de trengte søskenvogn og kjøpte det. Hun brukte den bare noen ganger, og så ble den bare stående. Hun endte opp med å selge den :p
 
Jeg har søsken vogn og kommer nok til å bruke den litt til og fra bhg. Mini er 2år og 5mnd når lillebrøster kommer. Synes det er greit at han kan ha mulighet til å sette seg i vognen om han har behov for det :) Har baby jogger city select....
 
storebror er rundt 16 mnd når neste kommer så vi skal nok ha søskenvogn, litt lettere å ha kontroll på den eldste da:)
 
Har lurt veldig på det samme. Storebror blir 2 i januar(egentlig mars da han er født prematurt) så han vil være 2,5 år(forhåpentligvis) når lille spiro blir født. Storebror vil egentlig gå veldig mye allerede men det er jo som å gå på tur med en hund, du kommer deg liksom ingen sted.
 
Vi skal ha Bugaboo Donkey som kan gjøres om fra duo til mono. Førstemann blir 2 i juni, så jeg tror nok det vil være greit å ha for vår del altså....
 
Har vært innom tanken selv. Storebror blir 2 år noen uker etter termin bare, og han vil jo gå/løpe mye rundt nå (15 måneder), men man kommer seg jo ingen vei som en annen skriver over her.. Samboeren er den som er mest fornuftig når det kommer til sånt, da jeg gjerne skulle kjøpt 4 forskjellige vogner, men vi har funnet ut at vi venter til nestemann blir født og ser an behovet etter det. Så kjøper vi søskenbrett og tester ut hvordan det funker først hvertfall.
 
Storebror var 21 mnd da minsten ble født,jeg tenkte vi ikke trengte søskenvogn, men endte opp med å kjøpe likevel noen uker etter fødsel, og da ble livet mye enklere. (kjøpte brukt, mye bra på finn!) Ettersom han nærmet seg tre ble dert mer og mer søskenbrett på vanlig vogn.
 
Storebror blir 14 og han er jo ganskje lat av seg når det gjelder turgåing, kanskje det hadde vært noe? Neida. Hehe, jeg har ikke noe å bidra med i denne tråden, ville bare være med ... burde lagt meg nå men er lys våken og hyper :excited001
 
Minstemann her er 2 1/2 i juli og vi kommer ikke til å gå for en vogn til.. kjøper nok et søskenbrett istedet hvis noe :)
 
Lurer på det samme, det blir 2 år mellom våre og eldste går ikke enda, så tipper at det er en fordel. Hvilken søskenvogn er å anbefale isåfall?
 
Back
Topp