trenger to råd/tips/osv

*skjult*

Andre møte med forumet
har to tråder på generell, kanskje noen av dere tuppene mine har svar til meg på begge to (legg de gjerne igjen her, som et "felles svar" )

Gleder meg, og gruer meg... hehe...

tråd 1: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=21351308
tråd 2: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=21341151

Har ikke erfaringen med å gå fra 1-2 barn selv enda, men jeg har hørt fra mine tidligere kollegaer at de syntes det var størst forandring å få den første. Ved nr 2 er man inne i rutiner allerede og må bare justere "litt".

Mye tøffere å få nr1 enn nr2[:)]

Med nr 2 kan du alt, du vet hva som skjer[;)]

Med nr1 var jeg ikke forberedt på barseltårer... Så fikk mild f. depresjon. Med nr2 var jeg forberedt[:)]

Jeg har 3 barn nå.

Største forandringen er når barn nr.1 kommer... Jeg fikk ikke nr. 2 før det var gått 5 år, følte litt jeg begynte på nytt. Men kunne jo det meste, så var bare det at det blir mer å gjøre når en får flere.

Største forandringen kom når vi fikk lille trille, nå har vi mer enn nok å holde styr på. Det blir litt hva en gjør det til selv [:D]

Og er like glad i alle mine søte små, og er veldig glad for at jeg har fått de.(selv om en kan bli litt lei av all kranglingen) [;)]

Jeg har jo 2 som er ganske tette..syns det å få nr 1 var veldig overveldende i starten..hadde KISS,og skreik mye..Fikk liksom ikke tid til å hente meg inn følte jeg..men etter 4-5mnd var alt helt perfekt[:D]Verdens snilleste unge[:D]

Så kom nr to til verden,verdens roligste unge! Han gråter ALDRI,og om han gjør er det noe skikkelig ille..(han har astma,og har vært litt syk pga det..og da har han grått[:(])
Men nå begynnte storesøster å innse at det var en annen i hus..hun ble helt hyper..skulle dra,ta og rive i ham fra dag 1.Han kunne ikke ligge i ro ett sek. med henne i nærheten.
Jeg var glad at vi da hadde bhg plass til henne.
Men så roet det seg etter vel 2mnd. og hun kom istedet mer og mer i trass alder..ikke den verste trassen,men til tider veldig hardhent og fæl mot lillebror..

Men nå derimot,de leker så godt sammen! Vi storkoser oss sammen[:D] Jeg har hadt storesøster her hjemme med oss siden Juni..Og de er blitt så sammen sveiset[:D]

Så her vil jeg nok si at det har vært en veldig forandring begge deler..men den mest strevsomme perioden var nok etter fødselen med nr2. MÅTTE liksom opp med storesøster uansett om lillebror hadde vært våken hele natta..ikke alltid å aktivisere en unge,og amme den andre[8D][:D]

Men kjempe koselig med to tette da[:D] Kan tenke meg bøllefrøna sammen om noen mnd til når begge springer rundt her[8D][:D]

Jeg er SVÆRT heldig, og har en mann som står opp med novemberskatten hver eneste morgen! (mortsett fra lørdag, da får han sove ut leeenge, og jeg søndag leeenge.
Så jeg står opp 125 min før gubben stikker på jobb, og får tatt meg en dusj og slikt.

Så når neste kommer, går jo november i barnehagen, og da tar han henne med seg når han drar... så blir nye gull mitt ansvar, og å hente i barnehagen :)

Back
Topp