trenger tips..

mammatilenliten

Flørter med forumet
Trenger råd. Jeg kjøpte en vogn brukt til babyen nå i mars. Jeg tok den fram får to måneder siden. Da vasket jeg den og skulle selge den videre da vi har behov får søskenvogn. Forrige eier sa hun hadde vasket den, men det var en veldig sterk parfyme lukt i vogna. Jeg fikk ikke solgt vogna så da kjøpte vi ett søsken sete får å sette oppå bagen i stede får en ny vogn. Men nå når jeg tok den fram igjen var den strenge parfyme lukten der. Har nå vasker alt av løse trekk og kalesj tre ganger. Og spylt og vasket bagdel en gang. Fortsatt sitter parfymelukten i vognen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre får å få bort lukten. Kjenner jeg blir stresset da det er litt under fire uker til termin. Har ikke lyst til å bruke en vogn som stinker parfyme til ett lite barn. Har kontaktet selger, hun sier hun bare har brukt bleda på den. Og at de er allergikere og astmatikere så hun har ikke brukt noe parfyme på den. Er avhengig av vogn med tanke på bringing og henting i barnehagen, så det er noe jeg bør ha før baby kommer.
Har du tips til hva jeg kan gjøre får å få bort parfyme lukten?

Eddik skal nøytralisere lukt, så hvis du vasker trekkene igjen så kan du bruke eddik som skyllemiddel.

Da er trekkene i vaskemaskin med eddik som skyllemiddel :) og bagdelen spylt og vasket med eddik. Håper det funker. Takk får tips. Er så frustrert og hormonell at jeg måtte gråte litt

Har ikke fått bort parfymelukten.. Noen som har flere tips? Blir så fortvilet. Betalte 4000 får den og hvis jeg ikke får bort lukten er den ubrukelig. Føler ikke jeg kan ta meg råd til å kjøpe en ny vogn nå.

Har ikke fått bort parfymelukten.. Noen som har flere tips? Blir så fortvilet. Betalte 4000 får den og hvis jeg ikke får bort lukten er den ubrukelig. Føler ikke jeg kan ta meg råd til å kjøpe en ny vogn nå.

Da har jeg spurt mannen som er kjemiker. Han sier det beste er å stelle det ute i solen på en fin dag. Parfyme-molekylene løses opp i varme og med mye frisk luft rundt vil det til slutt dunste helt bort. Alternativt kan du vaske det bort med sprit ettersom parfyme er løsbart i alkohol. Da er det bare å skylle godt med vann etterpå ettersom alkohol igjen er helt løsbart i vann.

Back
Topp