Trenger tips

Fompen

Glad i forumet
Vi skal gifte oss i Juni :D Og lillemor skal selvsagt være med i kirka og stund ellers. MEN, hun er veeldig mammadalt, bare jeg kan legge hun, ikke pappaen heller. Og til og med om hun er for lenge hos pappaen så blir hun ufornøyd og begynner og skrike. Bynt litt slik hos andre og nå, men det er vel fordi den fasen om at andre folk er litt skummle har startet. Men hun må jo altså bli passet av og lagt av noen andre. Tenkte å få barnevakt hjem til oss så er hun hvertfall i kjente omgivelser :)

Bryllypet er 28.06. Så trenger altså litt tips på hva jeg skal gjøre rett å slett? ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg ville valgt å bestemme tidlig hvem som skal passe hun, og latt dem på en måte knytte bånd en god stund før bryllupet.. la den personen være med på stell, mating og legging.. først bare til observasjon, så etterhvert at den som skal passe barnet, prøver på dette med deg til stedet, og etterhvert alene;)

Eldste jenta mi begynte å bli redd andre (spesielt menn) fra hun var 5 mnd:eek: hylskrek bare en mann sa "hei" til hun.. hehe.. men gikk over så fort hun ble mer kjent med dem.. og jeg merket at hun kunne oppføre seg positivt annerledes når jeg ikke var til stedet.. og sånn er hun enda;) alltid greiere å ha med å gjøre når mamma ikke er der;):P

Jeg ville valgt å bestemme tidlig hvem som skal passe hun, og latt dem på en måte knytte bånd en god stund før bryllupet.. la den personen være med på stell, mating og legging.. først bare til observasjon, så etterhvert at den som skal passe barnet, prøver på dette med deg til stedet, og etterhvert alene;)

Eldste jenta mi begynte å bli redd andre (spesielt menn) fra hun var 5 mnd:eek: hylskrek bare en mann sa "hei" til hun.. hehe.. men gikk over så fort hun ble mer kjent med dem.. og jeg merket at hun kunne oppføre seg positivt annerledes når jeg ikke var til stedet.. og sånn er hun enda;) alltid greiere å ha med å gjøre når mamma ikke er der;):P
Høres veldig logisk ut :) Men problemet der at jeg aner virkelig ikke hvem som skal passe hun siden alle de nærmeste skal jo i bryllupet :P hehe.. Men er litt igang med svigermor og mammaen min, så hun vender seg litt mer til andre folk generelt. Ikke prøvd om hun oppfører seg anderledes om jeg ikke er der, må prøve det :) syns det er så vanskelig :/

Ja ca 5 mnd her og som hun syns fremmende er litt skummelt.. hehe.. kan få det furte ansiktet og begynnebog gråte. Men innimellom kjempe blid og :) hu er ei skikkelig blid frøken å gliser fra øre til øre nesten hele tia, så det er jo bra :)

I forhold til barnepass og legging er jeg enig med Anita87. Du bør finne ut hvem som skal passe, og så bør vedkommende bli kjent med rutiner og være med på noen legginger,matinger etc:)

Åh så må jeg bare si, sååååå stas med brylupp!!! Kjenner jeg nesten blir litt misunnelig her:D
Hvordan ser kjolen ut?????!!!!:D

I forhold til barnepass og legging er jeg enig med Anita87. Du bør finne ut hvem som skal passe, og så bør vedkommende bli kjent med rutiner og være med på noen legginger,matinger etc:)

Åh så må jeg bare si, sååååå stas med brylupp!!! Kjenner jeg nesten blir litt misunnelig her:D
Hvordan ser kjolen ut?????!!!!:D
Ja enig med dere og :D Men jeg skjønner virkelig ikke hvem som skal passe på hun.. hmmm..!

Hihi ja gleder meg utrolig masse! :D Går i planlegging om dagen :P Kjolen er jo såklart den fiiineste av alle kjoler ;) Skal se om jeg får ordnet med et bilde av den snart å laste opp her :)

Ja enig med dere og :D Men jeg skjønner virkelig ikke hvem som skal passe på hun.. hmmm..!

Hihi ja gleder meg utrolig masse! :D Går i planlegging om dagen :p Kjolen er jo såklart den fiiineste av alle kjoler ;) Skal se om jeg får ordnet med et bilde av den snart å laste opp her :)

Hm,nei...si det,vedkommende må jo gå fra festen før. Du har ikke en god venninne da?

Ja, vil se kjolen:D:D

Høres veldig logisk ut :) Men problemet der at jeg aner virkelig ikke hvem som skal passe hun siden alle de nærmeste skal jo i bryllupet :P hehe.. Men er litt igang med svigermor og mammaen min, så hun vender seg litt mer til andre folk generelt. Ikke prøvd om hun oppfører seg anderledes om jeg ikke er der, må prøve det :) syns det er så vanskelig :/

Ja ca 5 mnd her og som hun syns fremmende er litt skummelt.. hehe.. kan få det furte ansiktet og begynnebog gråte. Men innimellom kjempe blid og :) hu er ei skikkelig blid frøken å gliser fra øre til øre nesten hele tia, så det er jo bra :)

Vanskelig med barnepass i sitt eget bryllup ja:eek: alle som er egnet for jobben, er jo til stedet :P

Hehe kansje du også ender opp med en skeptiker som datter?:P her har sånt kommet i perioder.. minsten har ikke begynt å reagere enda.. og mener mellomste begynte ved 8mnd-alderen..

Begyn allerede nå å venn henne med at pappaen klarer å legge henne? det er jo virkelig et pluss i alle situasjoner. Og kan han legge henne kan flere legge hennne så lenge hun er trygg på de folka da. Blir mye enklere for dere tenker nå jeg :)

Begyn allerede nå å venn henne med at pappaen klarer å legge henne? det er jo virkelig et pluss i alle situasjoner. Og kan han legge henne kan flere legge hennne så lenge hun er trygg på de folka da. Blir mye enklere for dere tenker nå jeg :)
Er sjelden han har mulighet til å legge hun, pga han jobber skift og er der sjelden akk når hun skal legge seg :P men får prøve de få gangene han kan :) :) Såfremt hun ikke har magevondt, da er det hvertfall kun jeg som duger ;) hehe..

Vanskelig med barnepass i sitt eget bryllup ja:eek: alle som er egnet for jobben, er jo til stedet :P

Hehe kansje du også ender opp med en skeptiker som datter?:P her har sånt kommet i perioder.. minsten har ikke begynt å reagere enda.. og mener mellomste begynte ved 8mnd-alderen..
Ja veldig og! :P

Har ei som jeg stoler 100% på og som eldker unger. Har 3 jenter selv. Meen hun har ofte mye og gjøre + kronisk syk så vanskelig om hun stadig må komme og være med på legging osv. Men tror jeg får spørre hun og se hva hu tenker :D :D hehe..

Ja kanskje hu blir dæ, hehe.. litt opp og ned her innimellom. Noen ganger blur hun "redd" kjente folk hun har sett mye.. og noen ganger kan folk hun ikke har sett holde hun og hu er sååå blid :P Merkelig.. hehe..

Ja veldig og! :P

Har ei som jeg stoler 100% på og som eldker unger. Har 3 jenter selv. Meen hun har ofte mye og gjøre + kronisk syk så vanskelig om hun stadig må komme og være med på legging osv. Men tror jeg får spørre hun og se hva hu tenker :D :D hehe..

Ja kanskje hu blir dæ, hehe.. litt opp og ned her innimellom. Noen ganger blur hun "redd" kjente folk hun har sett mye.. og noen ganger kan folk hun ikke har sett holde hun og hu er sååå blid :P Merkelig.. hehe..

Ja kansje ikke dumt å spørre, bare sånn for sikkerhetskyld ;) håper dere finner raskt ut av det :D kan jo også hende at dette har forandret seg iløpet av den tiden det er til bryllupet da;)

Jeg husker snuppa her var kjempe redd for stefaren min og en av onklene hennes:P haha dem kunne jo ikke prate uten at hun begynte å hyle.. hehe mellomste var også redd stefaren min en liten stund.. begynte å gråte bare hun så bort på han.. haha.. ikke lett!

ORIGINAL: Reinbue

hvis du ikke vil ha en stor klomp burde du ikke kjøpe n97 da, men jeg elsker deg.. og jeg liker tastaturet ;)

Hahahahahahahahahaha

men skjønner hva du mener. Tror jeg må se litt på de i butikk også[:D] Er jo litt greit med stor også, for da finner jeg den i veska....
Ja jeg får høre med a snart :D Ja er ikke før 28.06 og da er hun ca 8 1/2 mnd :)

Å haha.. søte små raringer :P

Ja jeg får høre med a snart :D Ja er ikke før 28.06 og da er hun ca 8 1/2 mnd :)

Å haha.. søte små raringer :P

Haha litt kræsj i Quoten ser jeg :P hahah..

Får håpe ting har forandret seg litt til den tiden kommer :)

Er sjelden han har mulighet til å legge hun, pga han jobber skift og er der sjelden akk når hun skal legge seg :p men får prøve de få gangene han kan :) :) Såfremt hun ikke har magevondt, da er det hvertfall kun jeg som duger ;) hehe..

Tror det blir litt hva man gjør det til? Lar du andre komme til er det lettere å få hjelp, og det er mye enklere å ha et barn som ikke er heeeelt mammadalt selv om det er en sjarm med det for mor :)
La pappaen komme til så ofte han kan, besteforeldre og tanter kan også få slippe til så blir hun vant til at det er flere som kan legge henne og hun vil føle seg trygg hos andre og ikke bare hos deg :)

Tror det blir litt hva man gjør det til? Lar du andre komme til er det lettere å få hjelp, og det er mye enklere å ha et barn som ikke er heeeelt mammadalt selv om det er en sjarm med det for mor :)
La pappaen komme til så ofte han kan, besteforeldre og tanter kan også få slippe til så blir hun vant til at det er flere som kan legge henne og hun vil føle seg trygg hos andre og ikke bare hos deg :)
Ja du sier noe der ;) hihi.. Ja fra nå så skal pappaen legge hun hver gang han har mulighet :) hun leggee seg rimelig seint om dagen så har ikke så mye besøk så seint at andre kan prøve :)
Men kan høre med mamma innimellom sia hu har bil :) men hun begynner ratt å hugbælja.. hva ville dere gjort da? Om hun ikke roer seg hos noen andre selv om jeg enten går eller er i rommet og også kanskje stryker på hun mens noen andre holder a?

Ja du sier noe der ;) hihi.. Ja fra nå så skal pappaen legge hun hver gang han har mulighet :) hun leggee seg rimelig seint om dagen så har ikke så mye besøk så seint at andre kan prøve :)
Men kan høre med mamma innimellom sia hu har bil :) men hun begynner ratt å hugbælja.. hva ville dere gjort da? Om hun ikke roer seg hos noen andre selv om jeg enten går eller er i rommet og også kanskje stryker på hun mens noen andre holder a?
de første netterne OM hun gråter kan du være ilage med mens pappa eller andre gjør jobben. Så ser hun at du som er en trygg person er der og da er det greit. Kan også være at det ikke blir stor gråting og at hun syns det går greit med pappa etter noen forsøk :) Vær tilstede omså de første gangene, og gradvis gå tidligere og tidligere, pappa går inn og trøster for det er han som skal bli en trygg person som kommer når alt er fælt. Stryker og koser på henne så alt blir bra å ønsker en god natt.
Om og om igjen omså..
Er hun ikke vant til andre enn deg kan det bli litt tilvenning.. Tror også det blir enklere om pappa og andre tar mer del i andre daglige ting som har vært bare mammas oppgave tidligere, som mating, bading og skifting. Lykke til :)

Jeg hadde pass i helgen. Da var hun så trøtt at hun sovnet med flasken i sengen. Om babyen skal i bryllupet kommer a sikkert til å være så sliten etter alt mas og tyt fra gamle tanter at en sovner før en får sagt god natt! Hehe! Det går nok veldig fint! Husk at det bare er for en liten kveld og babyen vil nok sovne til slutt. Om leggingen er helt krise for barnepasseren er jo vognen noe man kan bruke for å sovne inn:-)
Hvis du vurderer en med tre barn så er det nok ingen problem :-)

Back
Topp